Economia de piaţă şi-a spus cuvântul şi una dintre cele mai importante reţele comerciale din Europa dispare încet, dar sigur, de pe piaţă. Este vorba de Real Hypermarket. Timişoara a fost „beneficiara” unei alte premiere legate de acest nume, aici a avut loc închiderea primului hypermarket din România. Magazinul situat pe drumul spre Aeroportul Timişoara a fost închis, o premieră în domeniul comercial românesc la acea oră.
Iată că şi cele două magazine rămase în funcţiune vor trece prin modificări importante. Acestea nu vor fi închise, dar, din această primăvară, vor fi operate sub un alt brand, deja cunoscut bănăţenilor. Francezii de la Auchan au achiziţionat reţeaua Real şi majoritatea magazinelor vor trece sau au trecut deja printr-un proces de rebranduire.
La Timşoara acest lucru nu s-a întâmplat, dar va avea loc în următoarele luni. Mai precis, cel din Calea Şagului, la ieşirea din oraş, va fi trecut sub numele noului operator în următoarele două luni. Cea de-a doua unitate Real, cea din Calea Aradului, ar urma să sufere aceiaşi transformare până în luna aprilie.
Tranzacţia de achiziţionare de către Auchan a magazinelor Real a fost finalizată pe 12 septembrie 2013, în urma unui acord semnat în 30 noiembrie 2012 între grupul Auchan şi Metro Group. A urmat analiza contractului de către cei din Consiliul Concurenţei, aprobarea tranzacţiei având loc la sfârşitul lunii iulie.
Auchan România este deja prezentă la Timişoara, intrarea pe piaţa locală având loc odată cu deschiderea hypermarketului situat în Iulius Mall. Compania va avea la finalul procesului de rebranduire un număr de 31 de magazine deschise şi alte două în construcţie, o suprafaţă netă de vânzare de 252.000 metri pătraţi, peste 10.000 de angajaţi, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienţi anual şi o cifră de afaceri comună de peste 4,5 miliarde de lei, fără taxe.
Auchan România va aplica propriul model economic, care presupune şi preţuri mai competitive pentru clienţi, în hipermarketurile preluate de la Real, de la care va adopta însă sistemul logistic mai performant, această cerinţă fiind una dintre cele pe care Consiliul Concurenţei l-a solicitat la aprobarea tranzacţiei.
Trebuie spus că în magazinele timişorene încă funcţionale sub numele de Real au apărut deja la vânzare produse marcă proprie ale celor de la Auchan. Este vorba în principal de produse de primă necesitiate, de genul făină sau zahăr.
Citiți principiile noastre de moderare aici!