Hotărârea privind demararea procedurilor pentru stabilirea unui imn oficial al municipiului Timişoara a fost adoptată în primăvară, la mijlocul lunii aprilie, la iniţiativa consilierului local Adelina Tîrziu.
S-a decis organizarea unui concurs de soluţii pentru selecţia textului şi a melodiei. Totodată, aleşii au stabilit ca un juriu de specialitate, format din cinci membri şi prezidat de directorul Filarmonicii Banatul, Ioan Coriolan Gârboni, să elaboreze regulamentul de concurs şi să aleagă apoi imnul.
În ce stadiu suntem astăzi? Sunt încă discuţii cu privire la componenţa juriului, din care ar trebui să facă parte „persoane fizice independente faţă de concurenţi, cu pregătire profesională şi experienţă relevantă în domeniu, precum şi cu probitate morală recunoscută”.
Primarul Nicolae Robu trebuia să numească ceilalţi membri, prin dispoziţie, în termen de 45 de zile de la adoptarea hotărârii de consiliu, ceea ce nu s-a întâmplat.
Subiectul a fost discutat în şedinţa de consiliu local de vineri, când Adelina Tîrziu a reclamat faptul că lucurile stagnează în privinţa imnului. „Stăm ca la început în acest moment. Nu s-a întâmplat nimic…”, a reclamat ea.
„Abia am primit din partea domnului Ioan Gârboni, directorul Filarmonicii Banatul, propunerea de componenţă a juriului. Sunt anumite obiecţii… Nu am analizat încă, dar am primit semnale că iniţiatorul proiectului, doamna Adelina Tîrziu, ar avea ceva obiecţii privind componenţa juriului. Nu vizavi de persoane, ci de poziţia pe care o au membrii propuşi – sunt toţi dirijori, spunea dânsa. Vom analiza zilele următoare şi vom face eventual şi alte propuneri. Doamna Tîrziu consideră că este vorba despre un imn al Timişoarei, şi nu despre o operă simfonică, şi atunci ar fi bine să fie, pe lângă un număr de dirijori, şi alte personalităţi din zona muzicală. Vom vedea… Eu n-am dorit, deşi aveam mandat din partea consiliului local, să numesc eu juriul. I-am cerut domnului Gârboni”, a explicat Robu.
Oricum, câştigătorul concursului, autorul imnului, va beneficia de un premiu de 25.000 de lei, sumă care va fi alocată de la bugetul local în cazul în care nu vor exista şi alte surse private de finanţare, au stabilit autorităţile. Administraţia locală va primi în schimb toate drepturile asupra compoziţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!