După Ciuhandu, şi reprezentanţii PNL
şi cei ai PSD au declarat că nu susţin
un astfel de proiect, pentru că nu au văzut o
fundamentare şi în opinia lor nu ar fi
justificat din punct de vedere economic. Şi asta,
în condiţiile în care
Aeroportul Timişoara se află
în administrarea Ministerului Transporturilor,
şi nu a autorităţilor locale, care
şi-au manifestat în repetate rânduri
intenţia de a-l prelua, dar nu au obţinut
decât promisiuni până acum.
„Intenţia Guvernului, confirmată si
de preşedintele Traian Băsescu, de a comasa
aeroporturile Timişoara şi
Arad, nefundamentată de studii de fezabilitate
tehnice şi economice care să arate
oportunitatea acestui demers în termenii
profitabilităţii pentru ambele
părţi, dublată de informaţia
vehiculată public a posibilităţii ca
managementul să fie asigurat de la Arad, este
total inaceptabilă din punctul de vedere al
Timişoarei. Această intenţie nu este
altceva decât o nouă dovadă
nedorită a faptului că atunci când
interesele PDL dintr-o anumita zonă o cer –
fiind de notorietate relaţiile de familie ale
primarului Falcă, al Aradului, cu
preşedintele Băsescu – raţiunile
economice nu mai au nici o
importanţă”, consideră
europarlamentarul PNL Cristian Buşoi.
Mai mult, liberalul a făcut un apel public
către reprezentanţii PD-L Timiş,
cerându-le „să treacă peste
disciplina de partid şi să reacţioneze
atunci când interesele Timişoarei sunt
călcate în picioare în mod grosolan de
colegii lor de partid”, mai ales că se
vorbeşte şi despre desfiinţarea
Regionalei CFR Timişoara.
Aeroporturile sunt mai atractive la pachet
Nici social-democraţii nu agreează o astfel
de idee: „Nu cred că se pot lua astfel
de decizii fără a avea la baza un studiu
economic, un studiu de oportunitate. Vorbim despre un
aeroport care este printre puţinele profitabile
din ţară şi altul care nu are nicio
posibilitate, dar care se vrea a fi privatizat, cel din
Arad. În mod sigur niciun investitor nu s-ar vrea
interesat de un aeroport cu traficul celui din Arad,
când la nici 50 de kilometri există un
aeroport ca cel din
Timişoara. S-au gândit
să le unifice pentru că ar fi mai atractive
la vânzare”, a declarat liderul PSD
Timişoara, Sorin Grindeanu.
Subiectul repune pe tapet veşnica rivalitate
dintre Timişoara şi Arad:
„Toate acestea se fac la comanda
politică a primarului din Arad, care s-a trezit
că vrea să transforme Aradul în
capitala Banatului. Nu se poate lucrul acesta!
Timişoara nu se poate compara cu
Aradul, fără niciun fel de
maliţiozitate. Este un proiect în spatele
căruia stau interese strict
financiare”, a adăugat pesedistul.
Argumentele ministerului
Conform responsabililor din Ministerul Transporturilor,
printre avantajele gestionării comune a celor
două aeroporturi s-ar număra: „coordonarea
proiectelor de dezvoltare/modernizare ale celor două
aeroporturi astfel încât să
răspundă cât mai exact
necesităţilor pe termen mediu şi lung ale
zonelor deservite, constituirea unei entităţi
puternice, cu mari disponibilităţi de atragere a
surselor de finanţare necesare implementării
programelor strategice de dezvoltare/modernizare,
constituirea unui pachet de acţiuni atractiv în
eventualitatea privatizării”, conform unei
scrisori transmise Primăriei
Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!