O să ne dăm pe autostradă de la Timișoara spre București, dar nu pe A1, prin Ardeal, ci pe o altă autostradă, prin Oltenia. Un astfel de proiect Timișoara – Craiova – București a fost oferit ca oportunitate investițională de premierul Dăncilă în deplasarea din aceste zile în Golful Persic. Se pare că această zonă a devenit un fel de țintă pentru actualul Executiv în dorința de a atrage fonduri, prim-ministrul României petrecând extrem de mult timp în această parte a lumii în ultimele săptămâni. În pachetul cu care cei aflați la conducerea țării consideră că ar putea atrage petro-dolari în investiții în România s-a strecurat și un proiect pentru o autostradă Timișoara – Craiova – București. Aceasta ar urma să coste 3,2 miliarde de euro și ar urma să fie realizată, cu banii amintiți, în parteneriat public-privat, cea mai nouă idee promovată obsesiv în ultima perioadă pentru realizarea unor proiecte mari de infrastructură.
Ideea unei asemenea autostrăzi a devenit un fel de fetiș pentru numeroși politicieni dornici de publicitate. Ei au avut inițiative, au făcut interpelări, au promovat. Deocamdată fără niciun rezultat palpabil. Ceea ce este interesant este că o primă parte a acestui proiect chiar există, este vorba de ciotul de autostradă A6, care leagă A1 de centura Lugojului. De aici ar urma să plece spre Craiova și, posibil spre Calafat, posibil spre București. Ideea promovării unei asemenea noi autostrăzi la arabi devine și mai ciudată, dacă ne gândim că de la Craiova spre București, mai bine zis Pitești, doar ce a fost pornit proiectul unui drum rapid. În aceste condiții este greu de explicat de ce se promovează un asemenea proiect care dublează altele deja existente. Ca și mod de punere în practică a proiectului se dorește parteneriatul public-privat, unul care nu s-a bucurat de prea multă atenție în Europa, dar care în ultima perioadă este un laitmotiv al actualei puteri pentru toate marile proiecte de infrastructură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!