Potrivit oficialilor municipalității, Direcția Generală de Drumuri a trimis deja către SEAP (Serviciul Electronic de Achiziții Publice – n.r.) „documentația pentru organizarea licitației de achiziție a serviciilor de asistență tehnică și dirigenție de șantier pentru Pasajul Solventul”. Mai mult, săptămâna viitoare va fi trimisă și documentația pentru licitația de execuție, ceea ce înseamnă că este posibil să avem chiar de anul acesta un constructor pentru Pasajul Solventul.
„Iată că suntem la capătul țevii de care v-am tot spus că este acest proiect, avem multe țevi pe care se află diverse proiecte și asta a fost o țeavă foarte, foarte lungă, dar suntem la capătul ei. Săptămâna viitoare, direcția menționată s-a angajat să trimită la Serviciul de Achiziții Publice documentația pentru lansarea licitație de contractare a firmei care să execute lucrarea. Deci, dăm drumul proiectului pe teren”, a anunțat edilul-șef.
Pasajul Solventul are încă de la sfârșitul anului trecut avizul de mediu, după care s-ar fi așteptat mai bine de un an după el. Reprezentanții primăriei ne spuneau, în decembrie, că vor „trece la treabă imediat ce vremea va permite”.
„Trebuie să organizăm licitația pentru execuție, dar am ieșit din acel blocaj în care am stat ani de zile. Eu am mai explicat că unul dintre cele mai prioritare proiecte pe care l-am avut pe listă în 2012 când am candidat la funcția de primar al Timișoarei a fost Pasajul Solventul”, declara primarul chiar înainte de Crăciun.
Promisiuni de 8 ani și semne de divinitate
Se discută de mai bine de opt ani despre pasajul subteran Solventul. Ar fi cea mai mare investiție a municipalității, de 28 de milioane de euro, conform ultimului deviz estimat și aprobat de consilierii locali.
Abia prin iunie 2019 primăria a reușit să rezolve problemele cu terenul, iar vreme de mai bine de un an s-ar fi așteptat după avizul de mediu. Cum a fost depusă documentația pentru aviz când municipalitatea nu avea terenul încă nu a explicat nimeni din instituția de pe C.D. Loga. Dar, potrivit primarului, „cei care n-au făcut nimic în viața lor” și se pretind deținătorii adevărului absolut nu înțeleg nimic și nici nu merită respectul lui.
„Atâta a durat, știți bine ce probleme au fost, sigur că e simplu pentru cei ce n-au făcut nimic în viața lor, decât să calomnieze pe unul sau pe altul, pentru ei e simplu să ia în derâdere toate strădaniile și toată munca pe care o depun foarte mulți cetățeni ai acestei țări, inclusiv oameni simpli care lucrează, îi vedem, de exemplu, în construcții. Îi mai vedem pe câmp, chiar dacă au pătruns mult tehnologiile și s-a redus volumul de muncă manuală în agricultură. Mai vedem oameni care în arșiță, pe vreme proastă, în bătaia vântului, muncesc. Toți aceștia au tot respectul meu.
Nu pot să am același respect pentru cei ce nu fac altceva decât să calomnieze. Dacă ar fi oameni critici cu ce văd în jurul lor că nu e în regulă, evident că ar merita apreciere pentru asta, pentru că este de dorit, în primul rând, să ne fie scoase în evidență toate lucrurile care nu sunt în regulă, indiferent de natura neregulii, și la asta trebuie să contribuie toată lumea, de la simplul cetățean până la oricine vreți dumneavoastră. Oricine face asta cu bună credință este demn de tot respectul. La fel, și cei ce pur și simplu au altă percepție, au altă înțelegere a lucrurilor, alte gusturi și ei au tot respectul din partea mea, câtă vreme își susțin punctele de vedere civilizat, argumentat.
Nu pot să am respect față de cei care se pretind purtătorii adevărului absolut și califică ei, în infatuarea lor, ce fac alții sau în fel și chip ca fiind greșit. Nu-i recomandă nimic și nimeni în a face ei astfel de aprecieri. Nu le-am văzut niciunuia vreun semn prin frunte sau prin alte părți, de la divinitate, că ei trebuie să arate ce e bine și ce e rău. Noi ne vedem de drumul nostru și ne bazăm pe aprecierea pe care o simțim de la timișorenii cei mulți și n-o să ne oprească și n-o se intimideze nimeni. Evident, tot ce este cu respectarea legii. Numai în mintea celor care sunt așa cum foarte pe scurt i-am creionat eu e vorba de ilegalități. Ceea ce facem noi este legal, este corect, este în interesul public”, a ținut să precizeze primarul Timișoarei.
Două benzi pe sens și piste de biciclete pe trotuar
Pasajul Solventul va asigura legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub zece linii de cale ferată. Va avea câte două benzi pe sens și benzi separate pentru liniile de tramvai, dar și trotuare și piste de biciclete pe ambele sensuri.
„Se va face o prelungire a străzii Calea Bogdăneștilor, pe sub liniile de cale ferată, până la intersecția cu strada Gării. Va fi cel mai larg pasaj pe care îl vom avea, va avea câte două benzi pe sens, plus benzi distincte pentru liniile de tramvai, vor exista trotuare și piste de biciclete pentru ambele sensuri. Putem înțelege că lărgimea acestui pasaj va fi foarte mare. Se vor duce așadar prin pasaj șinele de cale ferată și se va face, într-o etapă ulterioară, o prelungire a liniilor de cale ferată până în fața Gării de Nord, unde se va face joncțiunea cu liniile de tramvai. În proiect este inclus numai până pe strada Gării, din câte știu eu. Amenajarea străzii Gării nu este prinsă în proiect, este un giratoriu acolo”, explica la un moment dat edilul-șef.
Conform documentației, trecerea pe sub calea ferată va avea 87,09 metri lungime. Vor fi modernizați 726 metri de străzi, calea dublă de tramvai se va întinde pe 424 m, va fi amenajat și un sens giratoriu, pistele de biciclete vor avea o lungime de 1.355 m, iar trotuarele una de 1.877 m. Vor fi amenajați și 5.534 mp de spații verzi.
Consilierii locali au actualizat la sfârșitul lunii noiembrie studiul de fezabilitate pentru Solventul, întocmit de firma Pod-Proiect din Iași în baza unui contract iscălit încă din 2013. Inițial, valoarea investiției era de 124,27 milioane de lei cu tot cu TVA, dar s-a ajuns la 132,2 milioane de lei cu TVA, adică aproape 28 de milioane de euro. Investiția ar urma să fie făcută cu bani din bugetul local.
Separat de acest proiect, PMT vrea să construiască un pod peste Bega, tot în zona Solventul, care ar schimba radical circulația în Timișoara. Șoferii care vor dori să traverseze orașul dinspre Calea Șagului sau Dâmbovița spre zona de nord sau invers nu vor mai trebui să intre în centru. Mai mult, oficialii PMT vor să transforme și Calea Bogdăneștilor în bulevard, în baza unui proiect cu fonduri europene. Șoseaua ar urma să aibă câte două benzi pe sens, iar liniile de tramvai vor fi pe mijloc, înierbate.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSa fie intr-un ceas bun !
Vom avea parte de acesta campanie electorala permanenta plina de minciuni si promisiuni pana la alegerile locale !!!
Numai “am facut” si “vom face” pana scapam de el.
Pavelele din centru au putut fi puse fără avize, aici de ce nu s-a făcut la fel?
E bine ca recunoaste ca el traieste in tevi si tot asteapta sa ajunga la capatul lor, exact ca si sobolanii!
Si aia ca e simplu pentru cei ce nu au facut nimic probabil o zice cand se uita in oglinda. In timpul asta cu teava robuliana, bolojan la oradea e la a 2-a centura a orasului, e cred ca la a 4-a parcare supraetajata si la pasaj deja aprobat in centru. De renovat centrul, facut aquapark etc a trecut de muuuult.
Sunt curios ca sa rezolve robu teava asta a lui cu pasajul pe cati primari care au mai facut asta a sunat sa se consulte! Incepand cu ciuhandu, pe care trebuia sa il intrebe cum a rezolvat sa aiba proiectul aprobat pentru pasajul Michelangelo, pe care l-a lasat pe tava actualului incompetent!
cu multa nonsalanta vorbeste acest primat idiot despre altii, de parca nu el ar fi incompetentul corupt si penal
Din ”intelepciunea ”bufonului care se crede in expert in toate si nimic: Se vor duce așadar prin pasaj șinele de cale ferată … o prelungire a liniilor de cale ferată până în fața Gării de Nord, unde se va face joncțiunea cu liniile de tramvai. Adica dupa creierul scurcircuitat al academicianului,tramvaiul 5 va cicula prin pasaj pe calea ferata si abia la gara ”trece” pe liniile de tramvai!! Cat despre piste pentru biciclete si trotuare decente, pe ambele sensuri care sa respecte si normativele in vigoare, vax. Avem exemplul de la pasajul Jiul unde Lae tractoristul se zgarci sa darame pilonul dinspre gara rezultand o caricatura de trotuar ”tehnic” de numai 60 cm, astazi inutilizabil!
Minim 5 ani, de azi incepand.
Aud povestile astea in fiecare precampanie de atatia ani ca nu mai crede numeni. Toata lumea stie ca lucrarile facute de primarie se dubleza sau tripleaza ca valori pe masura derularii contractelor, se fura ca in codru, la fel si la lucrarile facute de mantuiala in scolile orasului. Sa faca primarul o dare de seama in care sa prezinte ponderea cheltuielilor cu salariile in bugetul orasului, la care sa adune subventiile la Colterm si vom judeca atunci singuri de ce nu sunt bani de investitii in scoli sau spitale.
Decembrie 2012: “Ne trebuie avizul de mediu și apoi putem emite autorizația de construire și putem lansa licitația. Este o veste excelentă”
Ianuarie 2013 “Vom face un subpasaj pe sub liniile de cale ferata in zona Solventul”
Septmbrie 2013 “Anul viitor demaram lucrarile la Pasajul Solventul”
Noiembrie 2016: “Pasajul de la Solventul intră în licitaţia de execuţie, la începutul lui 2017”
Noiembrie 2016: “Estimarea este ca execuția acestui pasaj pe sub calea ferata va incepe anul viitor, cel tarziu in 2018.”
Ianuarie 2017: “Robu susține că sunt șanse foarte mari ca în toamna anului acesta să intre în lucru Pasajul Solventul, dar există posibilitatea ca lucrările să înceapă abia în primăvara lui 2018”
Septembrie 2018 “in 2020 avem Pasajul Solventul realizat”
Ianuarie 2019: “Eu sper ca pana la sfarsitul lui ianuarie sa fie rezolvate toate problemele si sa dam drumul la executie in 2019″
Declaratiile acestui dobitoc sunt hilare…dupa 8 ani si bugete totalizand peste 3 miliarde Euro…”marile” realizari sunt doua pasaj largite 1m…dupa ce dobitocul s[at lauda an de an cu poduri noi, centura, parcari subterane/supraterane…metrou…hahahahaha! Mosul asta comunist si dement trebuie schimbat urgent din functie!
-
Nu mai sunt DECÂT 4 luni. Cum mai comenta cineva, TIC-TAC, TIC-TAC….
Care este contributia personala a edilului,la acest proiect ? Noroc cu haterii de pe tion,care de mai bine de zece ani,cer executia podului peste Bega,,conexiunea Bdul Dambovita-calea Bogdanestilo(zonaVest).
Penibilus:
Haideti sa vb cu totii de drumul boilor ca sa intelegeti cum ii cu solventu’ si cum noi astia care nu am facut nimic in viata nu avem voie sa zicem ceva.
Drumul boilor, realizat de primaria Mosnita in 2014-2015 parca, atunci primarus penibilus se lauda ca nu apuca sa termine Sorincau ce face cu 500.000 de EUR (da e bine la 2.4 km de drum) cand el deja face legatura cu orasul.
2016, 2017, 2018 promisiuni, minciuni de la Pinochio Chis-Culita (Caragiale de-a dreptu’) si Panfletaru’ sef.
2019: surle si trambite incepe lucrarea, 2020 luna mai nici 30% executata, practic firma de suflet a roacherului Super Construct o arde domol. 1% executat in 2019, si inceput cu intraziere in 2020 desi vremea a fost perfecta: seceta si cald.
Inca ceva sa ne intelegem: CNAIR a dat centura fara jonctiune la Tirena pentru ca idiotii (gen Culita, Robu, Roberto – ultimii doi cred ca au ceva love) lingai nu sunt in stare sa prezinte in 4 ani un traseu la CNAIR. Practic Tirena poate oricand sa bage buldozerul in drumul boului pentru ca doar ei au expropierea acolo pe acei 30 m. Robu a bagat practic 4.000.000 EUR in camp, daca din mila PNL-ului de la putere nu ii dau la prost un sens acolo.
Si acum are curajul sa ne spuna noua ce si cum? Cutra asta inconjurata de lingai si parveniti?
de 8 ani tot promite…
Mai curge multa apa pe Bega oana se vor apuca de lucru. Deocamdata doar au sifonat bani pe diferite studii de fezabilitate.
Iar cind (daca) o sa inceapa in sfarsit o sa coste mult mai mult si va dura ani buni executia. O administartie de doi lei si un primar ridicol. In rest acceasi poveste expirata pentru fraieri ca doar se apropie alegerile…
Nesimtitul din fruntea primăriei vorbește de realizări ? Ce a realizat el? Primăria Timișoara nu știe altceva decât să bage bețe în roate, celor care întradevăr vor să realizeze ceva.
Hilar va fi momentul cand in sfarsit ne vom scapa de acest primat deghizat in primar. Hilar ca o sa aflam dupa ce pleaca de tunuri imense facute de el. Hilar va fi ca foarte posibil sa nu ne scapam de el in 2020.
Pasajul fara pod peste Bega e un fas…..!!!
sa vedem in cat timp face 100m de pasaj. dupa aia, prin regula de trei simpla putem afla cand e gata metroul de 6km
-
corect!
Ba da primaria Timisoara nu a auzit de fonduri europene? Primarul din Resita a batut la usa lui Bolojan la Oradea,a invatat, iar acum cu fonduri europene recladeste tot orasul, centrul si are in plan si Aquaparc. Numai prostul de Robu nu reuseste sa cladeasca o echipa care sa stie limbi straine si sa poata atrage si pentru noi un proiect. Daca nu gasesti oameni capabili la liberali de ce dreac nu angajezi o firma privata sa-ti faca proiectele sa putem inainta si noi ca si ceilalti?
-
Din fonduri europene nu poti sa furi ca din bugetul local.
-
Sigur ca a auzit si de fonduri europene. A auzit insa si cum se controleaza de catre UE folosirea fondurilor. Si asta este problema! Alea nu se prea pot fura (a se citi tâlharii) asa prosteste, cum face cu fondurile locale ale primariei.
Cum se fereste draku de tamaie, asa se fereste Robu de aceste fonduri. Aia, nesimtitii de la UE, mai vin si intreaba, ai la lucrare si alte oferte? Ca eu lucrez afara si la noi e obligatoriu sa ai cel putin 3 oferte la o lucrare. Sau intreaba daca s-a facut tot ce s-a zis ca se face. Si noi mai avem si Controlling la proiecte, unde vine ala de la Controlling si ne pune pe masa calculatia lui. Ce costa proiectul, ce se ofera exact la proiect, ce costa eventualele contracte sditionale (ca se stie deja din experienta unde vin contracte aditionale) ce este la garantie, cate luni/ani, Plus ca avem si penalitati daca poate nu putem respecta termenul. Ce si cat si cand anume, etc…
Plus ca avem rating la firmele ce ofera. Vedem ce au facut, cum au facut, cum s-au incadrat, cum au colaborat, cum se implica, ce avize au obtinut ei in numele nostru, sau cum ne-au ajutat la obtinerea unor avize mai delicate, etc.
Si nu inseamna, de multe ori, ca pretul al mai mic este si cel mai avantajos. Ai la multe oferte niste jokeri ca sa cumperi numai ceva produs, scump si fara alternative, sau e necesara mentenanta numai la firma XY, unde te jupoaie aia, etc.
Daca s-ar da si la noi la firma asa contractele cum se dau la Primaria Timisoara, seful de la noi de la contracte ar fi dupa cel mult 2 luni cu valiza in fata usii!-
Si in drum spre Procuratura…
-
Sa ii fie clar D-lui Robu , pana la alegeri sa fie inceputa lucrarea pe Bogdanesti , nu in stadiul care ii acum sa tot asteptam avize , el stie ca in Mehala , Ronat , Blascovici ar pierde multe voturi daca isi bate joc de noi …sa speram ca acum va merge bine .