Oficialii primăriei au trimis către SEAP un acord-cadru de servicii pentru „delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare stradală în Timișoara”. Contractul, care va fi făcut pe patru ani, este estimat la 117,67 milioane de lei cu TVA, adică puțin peste 25 de milioane de euro. Vor fi mai multe contracte subsecvente, care ar urma să fie încheiate anual, iar cel mai mare nu poate depăși 29,4 milioane de lei cu tot cu TVA.
„În baza acordului cadru și a contractelor subsecvente vor fi prestate servicii de salubrizare stradală în municipiul Timișoara, în conformitate cu cerințele impuse în caietul de sarcini și anexele acestuia. Durata prezentului acord-cadru: 4 ani (48 luni) începând cu data semnării lui de către părți. Contractele subsecvente se vor încheia anual sau în funcție de necesitățile autorității contractante și de fondurile alocate acestei destinații”, se arată în anunțul trimis către Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Practic, municipalitatea este dispusă să plătească puțin peste 6 milioane de euro în fiecare an firmei care se va ocupa de curățenia orașului. Firmele interesate pot depune oferte sau cereri de participare până în 9 iulie, la ora 15, urmând să fie deschise tot atunci, în SEAP.
Relația dintre conducerea Primăriei Timișoara și Retim s-a stricat în ultimii ani. Primarul Nicolae Robu s-a plâns în repetate rânduri că societatea de salubritate nu-și face treaba așa cum ar trebui și spunea că nu are posibilități să aplice sancțiuni, conform contractului. Noul contract ar urma să fie mult mai bun, promitea Robu recent.
Contractul cu Retim datează încă din anul 2006. Era semnat pe 8 ani, ar fi trebuit să expire în 2014, dar a fost prelungit de cei din primărie. În 2010, conducerea municipalității a decis prelungirea contractului cu încă patru ani, dar documentul a devenit invalid, după ce a fost abrogat printr-o hotărâre de consiliu local. Contractul cu Retim, iscălit în 2006, a fost totuși prelungit cu aceeași perioadă prevăzută în hotărârea de consiliu local din 2010 (n.r. semnată de Grindeanu și fostul primar Gheorghe Ciuhandu). Prelungirea a fost de fapt un act adițional care nu a ajuns deloc pe mesele consilierilor locali, care a fost semnat în ianuarie 2014, de primarul Robu și viceprimarul Dan Diaconu. Nu se explică niciunde de ce a fost nevoie de acest act.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2029824″]
[related-post post_id=”2034314″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!