Viceprimarul Timişoarei a declarat că transportul “verde” a devenit din ce în ce mai important pentru noi, timişorenii, fapt pentru care a extinderea lui a devenit o prioritate municipală. A fost menţinut transportul electric, a fost înlocuit total parcul de troleibuze fiind achiziţionate 50 de astfel de noi mijloace de transport, se păstrează transportul cu tramavaiul şi vor fi achiziţionate 50 de noi tramvaie. Totodată sunt în curs de depunere pentru finanţarea europeană un număr de nouă proiecte de extindere şi modernizare a liniilor de tramvai pe: bulevardul Cetăţii, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziaşului, strada Ardealul, strada Ioan Slavici şi strada Polonă, Calea Bogdăneştilor, Ştefan cel Mare, Aleea Avram Imbroane şi strada Gheorghe Adam, străzile Ana Ipătescu, Victor Hugo, Aluniş şi Drubeta.
De asemenea, viceprimarul municipiului Timişoara a anunţat că sunt destul de avansate demersurile pentru cumpărarea de vaporetto pentru transportul pe Canalul Bega. “Timişoara are o strategie clară privind transportul, Vision 2030, şi o va aplica pe fiecare segment în parte, astfel încât municipiul să aibă un sistem de transport coerent şi armonizat cu: autobuze, troleibuze, tramvaie, vaporaşe, integrat cu transport feroviar şi aerian, rapid şi cât mai puţin poluant”, a declarat Sorin Grindeanu.
Seminarul care a avut loc, miercuri, la Primăria Timişoara face parte din proiectul PIMMS Transfer – “TRansferring Actions iN Sustainable mobility For European Regions”, finanţat în cadrul programului de cooperare interregională INTERREG IVC, cu un buget total de peste 3 milioane de euro, fiind implementat în cadrul unui parteneriat între 14 regiuni din UE. Managementul proiectului este asigurat de Consiliul Local din Londra, prin Parteneriatul European pentru Transport din Londra (London European Partnership for Transport – LEPT), fiind vizată promovarea mijloacelor de transport alternative, ecologice.
B.A.M.
Citiți principiile noastre de moderare aici!