Se lucrează încă din anul 2020 la un proiect pentru o rețea urbană de piste de biciclete la Timișoara. Licitația primăriei fusese câștigată încă din aprilie 2020 de asocierea Novensa din București – FIP Consulting din Bacău – Walhalla Invest Prodcomimpex din Cluj, care s-au angajat că pregătesc documentația cu 406.469 lei cu tot cu TVA, echivalentul a 82.000 de euro. Proiectul ar fi trebuit predat primăriei în 180 de zile, dar este încă în lucru.
„Ne-am trezit că nu era nicio rețea, erau doar bucăți de piste”
Planul era să fie amenajate piste de biciclete care se întind pe aproape 68 de kilometri, dar și parcări pentru biciclete de-a lungul acestor trasee, cât și să fie dublate stațiile VeloTM existente. Proiectul trebuie să respecte și normativele în vigoare privind pistele de biciclete: o lățime de 0,75 metri și o distanță de siguranță față de traficul rutier de minimum 1,5 metri. Tot anul trecut au fost stabilite și străzile care urmau să intre în șantier, 55 la număr. Printre acestea se numără Ioan Slavici, Ardealul, Liviu Rebreanu, 16 Decembrie 1989, Calea Aradului, Antenei, Aristide Demetriade, Avram Imbroane, Calea Dorobanților, Aleea Ghirodei, Circumvalațiunii, Stan Vidrighin, Ștefan cel Mare, Martirilor, Gheorghe Doja, Ciprian Porumbescu, Constantin Brâncoveanu, Drubeta, Mureș, Ion Dragalina sau E. Zola.
Proiectul aflat în lucru încă din prima jumătate a anului trecut încă nu a ajuns la primărie. Primarul Dominic Fritz spune că s-au purtat nenumărate discuții cu proiectantul, pentru că, de fapt, era vorba doar de niște piste fără conectivitate.
„Tot suntem în contract cu proiectantul. Un contract trebuia să-l reziliem. Celălalt contract, pentru această rețea… ne-am trezit că nu era nicio rețea, ci, de fapt, erau doar bucăți de piste, dar fără să fie conectivitate. Noi lucrăm cu proiectantul să identificăm niște culoare, de fapt, de piste. Acolo, din câte știu eu, suntem într-o fază finală”, ne-a declarat Fritz.
„Am renunțat” la autostrada de biciclete
Celălalt proiect al primăriei, cel pentru autostrada „spectaculoasă” de biciclete, așa cum era numită de fostul primar Nicolae Robu, nu merge mai departe.
„Am renunțat”, spune edilul-șef, pentru că era un proiect de proastă calitate. El ne-a povestit, în trecut, că atunci când a ajuns în primărie și-a dat seama „că aceste proiecte sunt de o atât de proastă calitate că nu le putem implementa așa”.
Se discută din 2019 despre o autostradă de biciclete la Timișoara. Pentru studiul de fezabilitate au fost puși deoparte 100.000 de lei încă din bugetul local pe anul 2019. Prin ianuarie 2020 a fost pornită și licitația pentru desemnarea unei firme care să întocmească acest studiu și să facă o „demonstrație tehnologică”. Era vorba, de fapt, de două „autostrăzi”, de la nord la sud pe 8 kilometri și de la est la vest pe aproape 9,5 kilometri. Estimarea investiției la care primarul Dominic Fritz a renunțat era de 4 milioane de euro.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate
Trei firme din București, Cluj și Bacău proiectează pistele urbane de biciclete din Timișoara
Lista celor 55 de străzi pe care se va extinde rețeaua de piste de biciclete din Timișoara
Trimite articolul
XPina la urma fritzi va renunta si la a mai face ceva ( nu ca pina acum ar fi facut) pentru acest oras si va fi primar intr-un sat numit Timisoara.
-
Da, spre asta ne indreptam, un sat mai mare cu o gramada de betoane, asfalt si borduri.
Ce bine ca ai venit tu, auto inteligentule :)). Eu zic, sa nu mai facem nimic.
Datii la prostu asta banii pentru 3 ani si sa se duca de unde a venit. Ca nu face nimic
La pista de bicicleta parca nu merge cu bordura, cat de greu este sa faci panta, luat in considerare si trotinetelea ca are roata mica. Faceti lucruri de mantuiala parca sunteti rau intentionati, de ce trebuie eu sa scriu mesaj la o chestie banala?
Normativele in vigoare (STAS 10144) prevad 1 metru latime minima a pistei pentru biciclisti, per sens de deplasare.
Nu 0,75.
Platim cu 82000 de euro pe unii care nici macar atit lucru nu stiu?
-
Pletosul “arhitect” de calculatoare un analfabet in tot ce este legat de transporturi filosofa candva “am lasat bordurile mai inalte pentru protectia biciclistilor” Nici el nici specialistii lui peste prajit din SDM nu pot accepta ca exista si intersectii cu marcaje transversale care permit traversarea pe bicicleta. Mai mult peste acea bordura mai trec si carucioare cu copii si oameni imobilizati in scaune rulante. Pentru Lae nimic altceva nu conta. Apropo Robulache pune mana pe normative si te mai documenteaza, latimea minima a unei benzi/sens pentru biciclete este de 1000 mm adica pentru prosti un metru, cu panta de racordare la nivelul carosabilului
-
Bordurile sunt singura modalitate de a-i incetini pe “biciclistii de trotuar” care nu stiu ca pe traversarile pentru biciclisti poti traversa pe bicla, dar FARA a avea prioritate. Si in nici un caz fara sa te asiguri, cu ochii in telefon si castile in urechi.
-
-
Doamne ajuta! Bine ar fi sa dispara toți bicicliștii de pe trotuar. Sunt agresivi,periculoși,prost crescuți. Cei mai tâmpiți oameni sunt bicicliști. Cel mai bine era când erau toți pe sosea,acolo unde le e locul,sa încurce mașinile,nu pietonii.
Robu si Fritz la egalitate: Cei mai penibili primari!
-
Robu e un inculpat ordinar, pe cand sr da sentintaxaia odata, ca sa nu ii mai suzim guitatul…
-
Fritz nu a furat si nu a bagat coltermul in faliment. Fritz incearca sa scape de rahatii din primarie. Inteleg nemultumirea, nici mie nu imi place cum arata orasul, chiar deloc. Pana la.urma doar ca am scapat de Robu si imprumuturile lui sa acopere gaurile hotiei e un mare castig.
-
Mai sssisiitule,vezi ca am scapat de orbu si ne-am pricopsit cu acest doNIMIC.
-
Fritz draga, faci si tu ceva totusi? Ca au trecut peste 10 luni de cand esti primar si in afara de vorbe nu ai produs nimic. Am vazut in schimb cum te “lupti” cu mafia transpartinica si nu doresti in ruptul capului sa iti faci publice actele de studii si dovada domiciliului. Numai un om care are ceva de ascuns ar consuma atata energie pentru ceva ce aparent este inutil. Cred cu tarie ca ai ceva de ascuns…ceva care tine de incalcarea flagranta a legii si a bunului simt!
-
Intradevar se stie ca in Germania se poate cumpara diploma. Daca nu e clar Fritz a deranjat multe interese in Timisoara si de aici ai campania asta impotriva lui.
-
Acelasi sssiit cu aceiasi pupici.
-
Care diploma, aia de parlit?
-
Spune-ne si noua care interese? Ca de propaganda suntem satui…
-
Tocmai, ca sa spulbere orice suspiciune, sa-si arate actele de studii. Am urmat sfatul unui comentator de aici si l-am cautat pe fritz pe net; nu exista nimic despre acest personaj si realizarile lui marete a priori functiei de primar, nimic!
-
Tocmai ca nu are nici o diploma. De aia nu vrea sa o arate incultule. Dar ce sa intelegi tu…
-
Va spun de acum care e “planul” lui fritz. Sa dea cu vopsea pe niste benzi de circulatie existente sau trotuare existente si sa spuna ca a facut piste de biciclete. Pe traseele pe care robu a largit strazile si pentru care si-a luat injuraturi de la aceiasi useristi. La nivelul asta de “a face” e fritz. Nu se baga la un proiect consistent in care sa se faca trasee noi, ci maxima lui competenta e sa dea cu vopsea pe trasee deja existente.
-
Dar…..idea ar fi chiar buna, cu tot mai mult piste “reale” (nu pe trotuare), unde utilizatori poti merge linistit in siguranta fara masini, cu tot mai putin masini in trafic si aglomeratie pentru ca nu mai merita sa risip bani pe benzina si masina cand poti folosi bicicleta in siguranta.
Putin contra intuitiv pentru Timisoara, oras gandit pana acum doar pentru masini, dar acest lucru merge foarte bine in Europa de vest, deci clar se poate. -
Exact, si vopseste si trotuarele :). ( proiectul Cetatii, unde a zis ca vopseste trotuarele albe ca e incalzire globala).
la tot renuntam ca nu este bine facut proiectul?
Ba dar ala dinaintea ta ,la cate a facut ,de ce nu a renunta si el asa de usor la proiecte pffff?
-
pentru sifonare bani publici
Cand am citit titlul am reactionat urat pentru ca in continuare nu se face nimic pentru biciclistii in Timisoara…. dar cumva, cum sunt facute pistele din ultimi ani, cel probabil Fritz are dreptate cu faptul ca si acest project era (cel mai probabil) gandit foarte prost…
Sper ca el va lua exemplul din Europa de vest undes pistele nu sunt doar 0,5m de trotuare vopsit….
Domnu primar lăsați fanteziile și faceți ce trebuie: apă, canal, salubrizare, drumuri, trotuare și transport în comun!
Catre postacii usr isti : cand il aparati pe Fritz, nu va crapa obrazul de rusine ? Chiar si pentru voi, laudarea acestui doNIMIC ar trebui sa va intoarca stomacul pe dos. Azi are planuri maxime, maine zice ca renunta. “Fara licentiati in posturi publice !”
82mii euro sa traga niste linii pe o foaie…in administratia FRITZZ nu se fura, noooooooo
Eu unul aștept înainte să mă pronunț. După patru ani tragem linie și vedem. Dacă pe pistele lui Friț pot merge fără să frânez prea des, îi mai dau patru ani din partea mea. Sunt sătul de poveștile cu copiii de 2 ani care merg pe trotuar și sunt agresați de bicicliști. Nici nu vreau să mă intersectez prea des cu mașinile.
-
Pai sa fie si niste separatoare(stalpisori, borduri suprainaltate), ca “povestile” de care zici, is povesti pana se intampla cuiva drag tie. Google iti poate arata “niste” multe cazuri daca nu crezi. Dar raman la parerea ca pistele trebuie sa fie pe carosabil. Si daca si acolo s-ar face ceva de 2 cm suprainaltat ca separare de trafic(bile de sticla reflectorizante de ex?), ar fi extraordinar. Dar n ai sa vezi prea curand.
Nu mai tot veniti cu tot felul de “ABURELI”faceti si ceva concret.Ca aveti exemple de orase langa În actualul top, Oradea se clasează pe locul doi, după Cluj Napoca. Pe locul trei se situează Reșița,