Proiectul de hotărâre privind modificarea şi completarea tarifelor la transportul urban de călători urmează să fie supus spre aprobare la finele acestei luni în plenul Consiliului Local Timişoara.
Principala noutate este că RATT propune introducerea unui nou titlu de călătorie: biletul cu o călătorie vândut în mijlocul de transport, inclusiv expres. Măsura va fi apreciată de cei care nu se vor speria de preţul acestui bilet. „Datorită cheltuielilor suplimentare legate de distribuţia biletelor în mijloacele de transport acest tarif este de 5 lei”, se arată în referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre. Şi asta, în condiţiile în care un bilet cu o călătorie costă, în prezent, la chişcurile RATT, 2 lei, în timp ce pentru o călătorie cu expresul timişorenii trebuie să scoată din buzunar 2,5 lei.
O altă propunere a celor de la RATT este desfiinţarea biletelor cu două călătorii, care costă 3,5 lei în momentul de faţă. „Tarifele călătoriilor din portofelul electronic au rămas neschimbate în scopul încurajării călătoriilor cu acest instrument modern de plată. Din acelaşi motiv se propune renunţarea la biletul cu 2 călătorii”, se mai precizează în referatul proiectului de hotărâre.
Se propune totodată reducerea tarifului social, cel subvenţionat de la bugetul local, de la 30 la 20 de lei, în această categorie fiind introduşi şi elevii din ciclul primar şi gimnazial. Acest tarif social se aplică pentru pensionari, persoane peste 70 ani, beneficiarii Legilor nr. 341/2004, 44/1994, 309/2002 şi 416/2001, angajaţii Casei Faenza, ai Salvo şi ai Serviciului de Ajutor Maltez din România, zece activişti sociali care deservesc Uniunea Pensionarilor din România, Consiliul Persoanelor Vârstnice şi Casa de Ajutor Reciproc a Pensionarilor – Filiala Timiş, personalul O.A.D.O.R. şi alte organizaţii nonprofit de acelaşi profil, cetăţenii de onoare ai Timişoarei, elevii din ciclul primar şi gimnazial şi alte categorii de persoane care beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun din Timişoara.
Celelalte tarife pentru transportul public nu se modifică faţă de anul 2011. Consilierii locali vor avea ultimul cuvânt de spus cu privire la aceste propuneri.
Cresc tarifele la transportul in comun in Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!