În ianuarie 2014, primarul Nicolae Robu spunea că e nevoie de cel puțin cinci poduri noi peste Bega, iar primul dintre ele se va face în zona Jiul, urmând să lege strada cu același nume de Splaiul Tudor Vladimirescu.
În decembrie 2018, viitorul Pod Jiul avea deja un studiu de fezabilitate care arăta că va fi ridicat într-un an și jumătate. SF-ul întocmit de societatea VCE Vienna Consulting Engineers SRL arăta că trecerea peste Bega se va amenaja „la cca. 200 de metri aval de Podul de Fier de pe str. Andrei Mureșanu și la cca. 320 de metri amonte de Podul Maria”, scrie în documentație.
În februarie 2020, specialiștii din primărie spuneau că au toată documentația gata, dar și-au dat seama că pe terenul pe care urmau să fie făcute amenajările există o bază sportivă în paragină, proprietate privată. Prin vară abia a fost demarată procedura de expropriere, iar joi, 25 septembrie, a fost semnată și decizia de expropriere.
„Se expropriază imobilele construcții, proprietate privată, afectate de coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică de interes local, la obiectivul de investiții «Construire pod peste Bega – str. Jiul»”, scrie în decizia semnată de Nicolae Robu, primarul în funcție.
Se vor plăti 406.063 lei cu tot cu TVA din bugetul local pentru 2.041 mp de „curți construcții intravilan Spl. Tudor Vladimirescu 16A, teren intravilan, Spl. Titulescu – Canal Bega și curți construcții intravilan, Spl. Nicolae Titulescu”.
Ce urmează mai departe? După ce e finalizată complet exproprierea, consilierii locali vor fi puși să aprobe proiectul tehnic, iar în baza acestuia cei din primărie pot porni licitația de execuție.
Dacă viitoarea administrație Fritz va mai considera necesară o asemenea investiție, estimată la peste 5 milioane de euro, Podul Jiul ar urma să aibă patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți, pe trotuare. Proiectul prevede și iluminat artistic și o lungime totală de 118,18 metri.
Articole pe aceeași temă:
Încep exproprierile pentru Podul Jiul, noua trecere peste Bega anunțată acum 6 ani
Trimite articolul
XAr fi o prostie sa nu se faca acel pod…
Robu si Fritz…doua panarame ajunsi primari cu 14% si 17%. Cand peste 65% dintre alegatori boicoteaza alegerile acestea ar trebui invalidate…cautati alti candidati pana apare unul care sa convinga alegatorii ca e capabil sa schimbe ceva. Vai de viitorul nostru cu asa panarame in functiile de conducere.
-
Cei care nu se prezintă la vot = IGNORANȚII care NU reprezintă poporul ci plantele care și-au creat o viețuire paralelă și independentă de ce se întâmplă în jurul lor. Pe de altă parte, dacă vrei să votezi DAR nu ai ce alege, atunci fie suporți situația și nu votezi, fie emigrezi, fie ieși în stradă să dai jos sistemul ticăloșit care propune doar alegerea unor nemernici. Dacă 65% nu au avut pe cine vota, înseamnă că 65% vor rămâne frustrați și se vor îmbolnăvi sufletește dacă nu vor emigra sau dacă nu vor ieși în stradă să urle. Dacă 65% sunt plante, atunci ei sunt cei mai fericiți căci cresc fie pe ploaie, fie pe vânt, indiferent că la putere vine un clovn, un dictator sau un guru. Prin urmare, uită de ăia 65% căci ei oricum sunt la mici și bere Bucegi la PET în fundul curții pe zăpadă și cu ușile deschise la BMW să se audă manelele care cântă “am lovele fără număr și nu-mi pasă de nimic”.
-
Caii mor de drum lung,si prostii de grija altora ! Tot cu” Blitzkrieg’,te dai? Cine mai stie ce urmeaza…
-
E doar un sectar obosit, atat stie si el.
-
-
Logică rudimentară specifică unuia care se vrea a fi intelectual.
Când ai de ales între doi tăntălăi precum Robu și Friț, mai bine #staiacasa.
Oameni marionetă ca cei doi nu au ce căuta la conducerea unui oraș precum Timișoara.-
Orice planta de pe lumea asta poate candida daca are suficiente semnaturi. Poftiti, va rog!
#staiacasa nu e niciodata, absolut niciodata o solutie pt oricare alegeri ar fi!
-
-
Cred ca faci parte din cei 65%
-
Corecta analiza…total de acord !
-
Cei care nu se prezintă la vot, n-au dreptul să comenteze. Să aibă Ciocul Mic și Pasul Mare.
-
Si buruienile sunt plante, sigur daunatoare.
-
-
esti penibil
-
PHAHAHA!!! :))))
Postacul rusofil “irealism” se plange de prezenta scazuta la vot???Pai ia uitati ce zicea domnul doctor laudator de putin acum nici doua luni:
Realism, 2 august 2020:
“nu votez nici anul asta.
L-am sustinut acum cateva zile cu semnatura pe Cristi Brancovan…dar in final nu il votez nici pe el 🙁
nu sunt pregatit sa-mi riscul sa votez pe cineva, sa castige si apoi sa-mi traga mye.” -
Baiatu, esti cretin rau.
Trec in fiecare zi pe acolo … cateva clarificari sunt necesare … este vorba de o fosta baza sportiva, acum in proprietate privata, care NU este abandonata! … exista un teren de tenis (pe care se joaca) si unul de fotball, amenajat pe un teren de handball (pe care se joaca) … doar piscina este nefunctionala … pretul este foarte mic … se platesc vreo 41 euro mp in buricul targului in timp ce la Moșnița Nouă un metru patrat de teren se vinde cu vreo 50 euro … podul ajunge direct intr-o intr-o cladire si nu face vreo legătura cu strada Miron Costin (care este un sens unic spre Bega!) … deci, dupa trecerea canalului Bega o sa fie obligatoriu tot la stanga …
-
Suma nu se plateste pentru teren, terenul este proprietatea primariei, te rog informează-te inainte. Calcule total greșite, se plătesc despagubiri pentru ce vopsea ai dat aia acolo pe garduri.
Podul Jiul face parte din inelul 2 de circulatie.
Fonduri Europne…fonduri europene…fondurie europene…va rog nu furati de la noi, ca Robu!
sper sa NU se faca! toate masinile ar ajunge pe o strada cu o banda si sens unic cu multe cladiri istorice care nu au nevoie de trepidatii si noxe!
masinile se pot folosi de cele doua poduri aflate la 200 de metri in stanga si in dreapta strazii Jiul
n-are rost sa cheltuiasca banii pe un pod care atrage masinile in zona centrala. trebuie facute poduri la Solventul si la Bobalna
Pai normal că dacă se fac atâtea poduri, pasaje și șosele lărgite, vor fii mai multe mașini pe metru pătrat. Dar întrebarea care se ridică este : E chiar necesar acest pod? Nu vreți să întrați cu șoselele până în sufragerie sau în curțile oamenilor?
Acest pod nu folosește la nimic. Până acum, proiectul a folosit doar la cheltuit bani pe studii și proiecte.
La ce folosesc patru benzi când pe malul stâng este zonă de clădiri istorice, iar strada are o singură bandă de circulație, cu sens unic?
Timișoara are 130 kmp si 7 poduri. Parisul are 37 de poduri la 1450 kmp.
În tm vor mai fi construite doua poduri pentru centura sud. Acelea sunt utile. În rest, idei curețe robuliene.
Podul ăla e mai degrabă o punte pe care n-au reușit s-o facă în atâția ani. Am citit chiar acum despre uriașul Palat Dicasterial al cărui construcție (începută în 1855) a durat doar… 5 ANI! Fără macarale, fără betoniere, etc. Iar în 2020 urmașii timișoreni ai austiecilor și ungurilor care ne-au predat la cheie un oraș gata făcut se câcâie să paveze cu două mâini stângi un trotuar ca de grădiniță care apoi este inaugurat cu fanfartă ca uriașă realizare. Sper să uităm repede visul urât robulian și să ajungem din urmă Oradea și Clujul și de ce nu Szegedul dacă tot se zice că-i oraș înfrățit dar Robu n-a fost în viața lui la frații lui să vadă și să-i întrebe cum și-au cpavat cu cap tot centrul istoric și cum l-au restaurat impecabil ca să arate a oraș adevărat, imperial, nu o șandrama balcanică cu pereți mâncați de igrasie și vitrine termopanate. Am încredere că Fritz are ochii și creierul format pe gândirea, ordinea, pragmatismul și estetica nemțească și nu bocsigenească.
-
La care au lucrat sute de oameni bah taranule…pe vremurile alea exista sclavism…nu sti dinastea ca ai votat ca turma de prosti condusa electoral prin manipulare…tineretul a votat “schimbarea” dar in spatele lor sunt tot pnl si psd …daca era cineva fritz asta candida independent si iesea…lumea nu a votat fritz au votat schimbarea…dar care nu exista, in spate sunt aceeasi dinozauri! Daca se dorea schimbare se votau independenti nu sclavi politici!
-
De ce nu faci mătăluță bine și să emigrezi frumușel în țara lui Olguța Vasilescu și a lui Codrin Ștefănescu să urli cu vocea lui Vadim Tudor până-ți crapă gura, nu de alta, dar aici te simți cam stingher, incomod și faci urât. Măi prostănacule, în Timișoara urbană, pe vremea Imperiului Austriac, nu existau sclavi. Ca o paranteză, iobagii din ruralul ardelenesc care erau sclavii grofilor unguri aveau o situație materială + gospodărie + animale la nivel de la decent în sus față de sărmanii țărani din Valahia Extracarpatică = Holtenia + Muntenia + Moldova care trăiau într-o sărăcie lucie dar și într-o prostie precum urmașii lor grație boierimii hapsâne române + popilor burtoși ortodocși. Pe de altă parte, cu tehnologia de azi se execută construcții cu eficiența pe care nu o visau nici miile de neuroni sclavi ai prostiei din creierul tău bătut în cap.
-
vai ce ma unge la suflet comentariul.Punct ochit ,punct lovit.
-
-
Sclavagism, în anii ăia? Pune ✋ pe cartea de istorie și, dacă buchisești literele, află că sclavagismul a fost uitat din epoca romană. Dar na, USL-istul n-are nevoie de inteligență, că ia COVID…
-
Inseamna ca aven Tansfagarasanul si canalul Dunare-Marea Neagra din epoca romana? Ma rog, poate e putin exagerat folosit “scalavagism”, dar, hai, nu te mai fa ca nu intelegi.
-
Fara comentarii, vezi alte opinii: ” Barubla
October 1, 2020 at 7:32 pmSutele alea de oameni, ca forta si practicabilitate au fost inlocuiti de macarale si alte automatisme ori unelte.
Dar asa e cu demagogii.
Reply
Andi
October 1, 2020 at 8:16 pmvasilescu, la vremea cand a fost construita cetatea, Dicasterialul si alte cladiri importante, NU exista sclavagism pe aceste meleaguri! Epoca romană trecuse de multisor. Se platea cu ziua, mult/putin dar se platea pentru orice lucrare. Mai pune mana pe cartile de istorie si pe documentele aflate in arhiva orasului! Oricum aceasta lucrare este o prostie exista multe alte prioritati, nu sa aduci traficul printre cladirile istorice, pe niste stradute pe care in tarile civilizate ar circula doar riveranii
-
-
-
Sutele alea de oameni, ca forta si practicabilitate au fost inlocuiti de macarale si alte automatisme ori unelte.
Dar asa e cu demagogii. -
vasilescu, la vremea cand a fost construita cetatea, Dicasterialul si alte cladiri importante, NU exista sclavagism pe aceste meleaguri! Epoca romană trecuse de multisor. Se platea cu ziua, mult/putin dar se platea pentru orice lucrare. Mai pune mana pe cartile de istorie si pe documentele aflate in arhiva orasului! Oricum aceasta lucrare este o prostie exista multe alte prioritati, nu sa aduci traficul printre cladirile istorice, pe niste stradute pe care in tarile civilizate ar circula doar riveranii
-
Stati un pic: „la cca. 200 de metri aval de Podul de Fier de pe str. Andrei Mureșanu și la cca. 320 de metri amonte de Podul Maria”,??? AVAL=partea catre care curge un rau, AMONTE=partea situata in susul unui rau. Deci unde va fi situat?
-
cauta pe Googlemaps, daca nu te descurci altfel. In capatul strazii Jiul….
-
Costel … tu ai inteles ce a vrut sa zica Sorin-Radu Vătăman ?
-
Eu am înțeles, dar se pare că sunteți DOI care n-ați înțeles! Mai citiți o dată.
-
ai inteles pe dracu !
-
-
-
costele tu esti un analfabet functional, Sorin intreba redactorul daca stie ce inseamna termenii de amonte si aval, pentru ca proasta care a scris articolul ii incurca ”la cca. 200 de metri aval de Podul de Fier de pe str. Andrei Mureșanu și la cca. 320 de metri amonte de Podul Maria” Corect ar fi fost la 320 m in AVAL de podul de la Maria, respectiv 200 m in AMONTE fata de Podul de Fier. Adica exact pe dos, dar ce poti face cand unii prosti nu stiu ce inseamna amonte/aval
-
-
intre ele…
Mai lasati o dracului de politica o fii fost Robu cum o fii fost dar acuma facem sistemul MATURA NOUA MATURA BINE?Sau investit mii de lei in proiect,sau facut demersuri pe la apele romine si peste tot si acuma ne trezim ca nu ne mai trebuie acest pod.Dar nu exista diferenta asa a facut si Robu dupa ce a preluat primaria de la Ciuhandru
-
Eu, hai sa îți explic cum sta treaba, ce mama supărării cauta un pod cu 4 benzi, presupunem ca 2 dus, 2 întors când străzile care sunt alăturate canalului Bega sunt străzi cu sens unic și mai ai câte un pod stânga, dreapta?
-
“s-au facut”…..
Eu, hai sa îți explic cum sta treaba, ce mama supărării cauta un pod cu 4 benzi, presupunem ca 2 dus, 2 întors când străzile care sunt alăturate canalului Bega sunt străzi cu sens unic și mai ai câte un pod stânga, dreapta?
-
Mai gaina PSD diste eu cand umblat la clubul LIRA unde cata Ponix tata si mama ta nu te au proiectat inca.Este clar ca podul asta pleaca intradevar de pe 4 benzi si ajunge nicaieri ca in stanga este agronomia si inainte este piata Maria.Dar proiectul este aprobat finantat si acuma cine da bani inapi?
Nu. Nu acolo.
Ce pacat ca timisoreni au ales un vagabond inernational ca primar. Un individ ce s-a plimbat prin lume a fost ales in locul unui profesor universitar , care a facut in cei 8 ani mai mult decit altii in 16 ani.
-
Lae=Gabi=panarame…
Numai gura e de ei narcisisti megalomani -
Profesorul tau universitar e doar un vagabond prin stiinta, care se califica cel mult ca portar intr-o universitate serioasa
Mai bine se folosesc banii si timpul pt pasajul de la solvent cat si pt Ronat.. avem nevoie de treceri peste / pe sub linia de tren.. mai mult decar de poduri
Numa un incompetent ca robu putea sa demareze acest pod cu 4 benzi care da intr-o strada cu sens unic si numai o banda😀
Palalila, cand citesc comentariile astea imi dau seama ca pute orasu’ de specialisti, in toate domeniile
“E nevoie de cel putin 5 noi poduri peste Bega” a zis Robu in 2014. Adica ar fi fost bine mai mult de 5, ca sa nu se mai vada Bega de loc. Ca in bancul cu oltenii care tot cereau bani sa faca un pod peste Jiu, si iar cereau, si iar cereau, pana se enerveaza Ceausescu si-i intreaba pana unde au ajuns. “Mai putin si ajungem la Dunare” zisera ei. Sa fie o coincidenta ca acest pod se cheama “Jiul”? Robu n-a fost in stare sa termine reparatia/modernizarea a doua poduri vechi, dar planuri avea, “marete” (alt cuvant folosit des in comunism).
Normal ar trebui să se facă, dar Fritz &Co vor avea grijă să tragă apă la toate proiectele de infrastructură: Solventul, Podul Jiul, Podul&pasarela ISHO, pasajul subteran Iulius Town. Navomodelismul contează pentru ei: biciclete, digitalizare, că pe asta merg aproape 2 miliarde de lei ce să-ti povestesc…Exemple de politicieni ajunși în Timișoara în Gară de Nord cu o plasă în mână și 5 ani mai târziu fumând trabucuri pe plajele din Bora-Bora sunt destule.
Doar un cretin putea nascoci o asemea aberatie, sa constuiasca un pod dintr-o zona istorica cu trafic restrictionat, la doar 200 m de unul existent, un pod cu 4 benzi care ajunge intr-o cladire de pe o strada cu o singura banda de circulatie si cu sens unic. Mascariciul timp de 8 ani a facut orice dar nu ce era prioritar, adica pasajul Solventul combinat cu pod peste Bega spre Dambovita si calea Sagului. Speram ca Dominic nu va prelua aberatiile pletosului si se va concentra pe proiectele utile orasului
Fritz promite transport in comun mai “facil” …o casa de cultura si o centura…am 0 barat incredere ca va astupa gropile din asfalt..va rezolva iluminatul public..va pregati orasul pt marea capitala culturala… si se va lauda p proiectele aprobate din mandatu lu robu si implementate in urmatorii 4..asa cum.si robu s a mai laudat uneori cu proiecte aprobate de pe vremea lu ciuhandu si implementate ulterior…in plus, va scapa Fritz orasu de “mafiotii” cu care a devenit timisu atat de renumit la nivel de tara?…va scapa Fritz orasu de poluarea de la continental..etc?? astept sa vad de ce e in stare stimabilul de 37 anii….
Sper să se facă acest pod. Oricine se uită puțin pe harta orașului vede că el ar închide în mod natural inelul 2 de circulație, iar un sistem coerent de inele de circulație este vital pentru fluența în trafic pe care ne-o dorim cu toții.
Cu 5 mil EUR se pot face multe lucruri in oras. Sa dai banii astia pentru a descarca traficul intr-o strada cu sens unic e la fel de utila ca si largirea celorlalte 2 poduri care nu au descongestionat cu nimic traficul, pentru ca aglomeratia e pe Splaiul T. Vladimirescu la semafor. Prea s-a grabit Robu cu exproprierea, Dominic sa puna in asteptare proiectul sa vedem cine tipa, poate sare pe Robu sa dea spaga inapoi.
De acord…total.
Sa dispara numele de Jiul din acest oras , nume pus de administratia comunista care a fost plina de olteni si inca este in acest oras. Sunt convins ca nu exista numele de Bega dat vreunei strazi de prin Oltenia asa cum n-o sa vedeti vreo comuna care a accesat fonduri europene pt utilitati si modernizare scoli.
Cum e matematic posibil că dintr-o diferență de 9% la exist poll să ajungă la 100% la numărătoarea finală? Trăiască Masoneria și serviciile secrete care au acaparat și politizat Timișoara
Nu se va face nimic sau daca se va face e proiect castigat deja de Robu si arogat de Fritz. In campanie pe strada, l-am lasat cu mana intinsa atat pe el cat si pe liliputanul de Mos, prea libidinosi sa fac cu ei asa ceva, stangerea mainii e ceva sacru si incarcat de simbolism.
Veti auzi mereu de acum inainte placa cu ,,vom discuta” (probabil mereu vor apela la persuasiune ca sa-ti schimbe punctul de vedere sau sa te convinga de ceva). Adica vor sa lase falsa impresia ca puterea e la cetateni, dar ei sunt papusarii ce orchestreaza si decid totul, iar la final vom ramane cu ,,discutatul” si nu se va face nimic, veti vedea!!!!!!!!! Jeguri infecte!!!!!!!!!!!
Pod inutil. Oricum, noua administratie sper sa nu ignore investițiile în infrastructura rutiera, sunt multe de făcut, de la reabilitarea străzilor din cartiere pana la Solventul. Robu s-a scremut, de aici și rezultatul la alegeri. Ultima bălărie fiind reabilitarea asfaltului și scoaterea buruienilor dintre sine pe Cetății în 3 ani cu prietenii de la Porr. Fritz va trebui sa fie mai energetic – vorba americanului.