Primarul Timişoarei şi-a făcut bilanţul la acest capitol printr-o nouă postare pe Facebook – „Administraţia Robu şi transportul în comun” – din New York, SUA, acolo unde se află în aceste zile pentru a participa la o întrunire a primarilor.
Cu ce se laudă edilul?
„În concepţia mea, transportul în comun reprezintă unul dintre cele mai importante lucruri într-un oraş. În acord cu această concepţie, am crescut în aceşti primi 3 ani de mandat zestrea de mijloace de transport în comun moderne ale Timişoarei, plătind integral: 20 din cele 50 de troleibuze noi care circulă actualmente prin oraş, adică 7,3 milioane euro (!) şi 14 din cele 30 de autobuze articulate noi care circulă actualmente prin oraş, adică 6,3 milioane euro (!) Menţionez că, dintre cele 50 de troleibuze noi şi 30 de autobuze articulate noi care circulă actualmente prin oraş, administraţia precedentă a plătit şi ea 16 troleibuze şi 2 autobuze articulate, cu 5,9 milioane euro, respectiv cu 1 milion euro”, afirmă primarul Nicolae Robu.
Cele 30 de autobuze articulate tip Mercedes Conecto G au fost cumpărate în 2010, fiind achiziţionate în leasing. Troleibuzele care circulă la ora actuală pe străzile urbei au fost achiziţionate de la Skoda Electric prin anul 2007, printr-un credit – în 2008 au sosit la Timişoara.
Dacă la ideea de a cumpăra tramvaie noi printr-un credit, lucru pe care intenţiona să îl facă fosta administraţie, s-a renunţat pe motiv că ar fi prea scumpe – a fost contractat un împrumut, dar nu pentru vehicule, ci pentru a putea susţine proiectele pe fonduri europene -, Robu se mândreşte cu faptul că a dat tramvaiele vechi la reabilitat. Vorbim despre două mijloace de transport în comun din parcul RATT care au intrat în reabilitare în vara anului trecut şi n-au fost aduse încă înapoi la Timişoara. Dar luna asta ar trebuie să vedem ”minunea”, afirmă primarul, care promite totuşi şi tramvaie noi pe viitor.
„Am dat la reabilitat două tramvaie care vor fi făcute ca cele noi – şi în luna curentă trebuie să vedem asta! -: aspectuoase, cu climatizare, cu încălzire la scaun, cu supraveghere video, cu Wi-Fi Internet gratuit, cu sisteme noi şi performante de acţionare şi frânare. Alte tramvaie vechi vor fi reabilitate la fel, dar vor fi cumpărate şi un număr considerabil de tramvaie noi, ca, de altfel, şi de autobuze noi. În plus, va continua procesul de reabilitare şi extindere a liniilor de tramvai şi de firobuz”, mai afirmă Robu.
Alte articole pe aceeași temă:
Nu avem bani de tramvaie noi, Primaria Timisoara vrea transport cu microbuzul!
Primarul Timisoarei a decis: deocamdata nu mai cumparam tramvaie noi, le reabilitam pe cele vechi!
Citiți principiile noastre de moderare aici!