Numărul persoanelor ucise în accidentele rutiere din 2019 a scăzut cu 2,5% față de 2018. Au existat 22.756 de morți în UE, din care 44% erau ocupanți de autoturisme, 20% pietoni, 16% motocicliști, 9% bicicliști și 11% de alte categorii (inclusiv vehicule ușoare și grele, autobuze și autocare, mopede și alte vehicule). Au fost în total 51 de victime ale traficului rutier per milion de locuitori.
Cea mai mare rată s-a înregistrat în România, cu 96 de decese la un milion de locuitori. Este urmată de Bulgaria, cu 90 de victime ale traficului rutier la un milion de locuitori, Polonia – 77 și Croația – 73.
Cele mai scăzute rate în 2019 au fost observate în Suedia, unde au fost 22 de morți la un milion de locuitori, în Irlanda – 29, Malta – 32. Țările de Jos și Danemarca au avut câte 34 de decese, iar Germania și Spania câte 37.
„În ultimii 10 ani a existat o tendință descendentă a numărului de victime ale traficului rutier în UE. Comparativ cu 2009, numărul deceselor rutiere a scăzut cu peste 10.000 de persoane (-31%), de la aproape 33.000 la mai puțin de 23.000 în 2019”, potrivit datelor Oficiului European de Statistică (Eurostat).
Mai puține accidente grave în 2021, în Timiș
În Timiș, au fost mai puține accidente grave în 2021, față de anul trecut, atunci când, teoretic, eram în lockdown. Dacă anul acesta în martie și aprilie au fost 17 accidente de circulație și două persoane și-au pierdut viața, în 2020, au fost 26 de accidente și zece morți.
Cele mai multe accidente grave se petrec din cauza șoferilor care conduc sub influența alcoolului, fără permis de conducere sau care circulă cu viteză mare. Și indisciplina pietonală se numără printre principalele cauze.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Mai multe accidente grave în lockdown decât în primăvara lui 2021. Raportul polițiștilor
Trimite articolul
Xastea se întâmpla din cauza ca nu sunt drumuri si șosele care sa preia atâta trafic, autostrăzi care sa mai preia din încărcările de pe celelalte categorii de drumuri care sunt pline de tiruri si mașini care tranzitează localitate după localitate, toata lumea e frustrata si grăbita, si se depășește numai la limita sau cu nesimțire
-
Nu asta este cauza. Uita-te la cate accidente mortale sunt pe autostrada TM-Arad de ex. Cum sa depaseste pe banda de urgente. De ce? Nu este aglomerata. Pentru ca nu este politie sa ia carnetul la zmei.Asta-i cauza.
-
Largite drumurile actuale la 2 benzi pe sens si ajunge, autostrazi au doar tarile dezvoltate Germania, Franta, Italia, restul sunt facute pe datorie, ar insemna sa ipotecam viitorul copiilor nostri daca le construim pe credit
-
-
Sigur ca din cauza drumurilor? Venind prin Ungaria lumea mergea in coloana frumos cu 90 la ora, lejer, fara depasiri la limita si alte vitejii la volan. Imediat dupa granita incepe raliul, depasiri, frane ca sa faci loc bizonului sa intre in coloana sau celui care vine pe contrasens. Asta e mentalitatea si consecintele se vad in statistici. Pacat de cei nevionvati…
-
N-avem bani de autostrazi si nici oameni care sa le faca ca lumea asa ca atentie marita, viteza redusa, fara porc, cozonaci bere vin tigari smartphone- primul spital decent e in Ungaria la Szeged
-
Mai usor cu sarmalutele pe scari, ca va inbatati de cap, BMW e masina pilotilor nu a unor taranusi indopati cu mititei si bere
Oricine merge cu masina 2 ore sa zicem, nu exista sa nu trebuiasca sa franeze/opreasca/fereasca pe unul care depaseste pe linie continua. Sau pe autostrada pe banda de urgenta. Cauza? Lipsa totala a politiei. Vinovata este conducerea politiei incepand cu ministrul MAI. De fapt cine-i, ca nu-l stiu. Normal ca politistii daca nu sunt scosi pe teten prefera sa stea la birou cu AC si sa astepte pensia de la 42 de ani. Se mai trezeste vreunul sa zica ca ce, cum este de vina politia ca se merge cu 150 pe TM-Cenad sau DN Arad si oricand poate sari o caprioara de pe margine, etc? Politia daca ar fi ca in HU, sau SRB, nu ai mai avea carnet in scurt timp, ba chiar in SRB ai face puscarie chiar fara sa faci accident. La noi omori oameni si nu patesti nimic. Poate ne zice vreun om al legii cati avem dreptul sa omoram?
Incheierea articolului e falsa in totalitate, e o fractura de logica specifica gandirii superficiale. Nu soferii sau pietonii sunt principala cauza – dobitoci si inconstienti au fost, sunt si vor fi – e ca si cum as spune ca principala cauza a inundatiei mele din bucatarie e conducta care s-a spart, nu eu ca am fost lenes si nu m-am gospodarit.
Principala cauza e incompetenta si ineficienta politiei rutiere in PREVENTIE – apropo, asta inseamna altceva decat ‘statu la panda’ si coruptia ( milioane de euroi pompate in salariile unora care nu livreaza ce ar trebui ). Si ineficienta utilizarii mijloacelor de supraveghere in trafic – alte milioane de euroi investite intr-un mare NIMIC.
Dobitoci sunt si in Suedia, Spania si Germania, dar acolo ei se comporta altfel decat in Romania ( inclusiv dobitocii romani ) deoarece acolo esti ‘taxat’ intr-un mod foarte eficient. Cum trec granita in tara, dobitocii romani isi schimba comportamentul ca prin minune … De ce ? Pentru ca pot si nu-i taxeaza nimeni.
Pana sa ajunga politia rutiera la acel nivel din tarile enumerate mai sus, deocamdata se manifesta ‘Legea Junglei’ pe sosea ( inclusiv politia care te taxeaza pentru ca le faci observatii pertinente ), si rezultatul firesc e o statistica gen cea de mai sus …
Evident, avand in vedere ca pe sosele umbla ‘soferi’ fara permis dar cu BMW, incaltati in slapi de cauciuc, si care se grabesc la mici si bere cu gasca.
Avem cele mai multe accidente, si multe cu morti si raniti grav, fiindca :
1. Nu avem soferi disciplinati si Politia Rutiera este “selectiva” cu multe cazuri si ineficienta.
2: Nu avem nici infrastructura necesara, desi multe proiecte ar fi putut fi finantate cu bani europeni, dar nu se vrea, ca e cearta pe ciolan.
Dece zic asta. Daca Politia Rutiera ar fi fost vigilenta cu toata lumea si ar fi supravegheat ce si cum se circula si ar fi sanctionat pe multi care incalca regulile de circulatie, dar fara deosebire de cine o face, ar fi multa lume nefericita. Atzi se descurca fiecare cum poate, aia cu pile mai bie, aia fara mai rau. Si aia de se descurca daca sunt mai aproape de foc se incalzesc mai bine si nu prea au interesul sa se angajeze pentru noi drumuri sau intretinerea celor existente. Aia fara pile degeaba striga ca nu ii aude nimeni. Nimeni nu ii ia in seama. Deci daca Politia ar fi mai vigilenta si ar amenda pe multi ce circula asa cum ii taie capul, ar fi multi care s-ar gandi ca ceva nu e in regula la drumurile noastre. Ar striga si ala cu fiu-su ce a aomorat cati oameni si care nu pateste nimica, ar striga si barosanul care nu mai poate ajunge asa repede la destinatie ca trebuie sa respecte si el legea si nu are voie sa faca depasiri riscante, Ar striga si multi altii care, minune, imediat dupa Nadlac circula regulamentar, ca ceilalti europeni.
Poate daca s-ar revolta bosii si baropnii ca nu avem strazi si autostrazi destule , poate atunci si politicienii s-arg gandi si la varianta de atragere fonduri europene.
Ma gandesc ca autostrada A6, este oferita de UE din anii 2000 dar nici azi nu se executa, insa pe DN 6 e greu de circulat. Insa multi depasesc pe linia continua, aici, ca nu le pasa. Daca ar merge si ei ca toti muritorii, nu klea-ar cnvenii si ar cere sa se fac Autostrada aia. La fel si Sibiu-Pitesti. UE sta cu banii pe masa dar noi inca ne codim, daca e nevoie sau nu, ca pe multi bosi nu-i trage nimeni de maneca daca fac accidente mortale.
hai sa interzicem circulatia
-
Putem largi drumurile actuale la 2 benzi pe sens, nu costa mult si s-ar reduce numarul de accidente, autostrazile nu se justifica din cauza numarului mic de masini, n-avem bani de ele si nici oameni care sa le construiasca