Pasajul Solventul va lega intersecția străzii Dunărea cu Calea Bogdăneștilor de strada Gării, iar de acolo este nevoie de o stradă care să facă legătura cu Bd. Dâmbovița, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua șosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m lărgire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc și va merge din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.
Primăria Timișoara a pornit licitația pentru servicii SF + PT C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița. Este nevoie de studiu de fezabilitate, de documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire, de proiect tehnic, de caiete de sarcini, detalii de execuție, plan SSM și de asistență tehnică din partea proiectantului până la recepția lucrării.
Ce documentație se face cu 280.000 de euro
Suma pusă la bătaie este 1,38 milioane de lei cu tot cu TVA, adică în jur de 280.000 de euro, iar ofertele pot fi depuse până în 18 mai. Durata contractului va fi de 210 zile, din care 90 de zile pentru SF, 60 de zile pentru autorizația de construire și alte 60 de zile pentru PT și restul documentației. În contract va fi o clauză care spune că, dacă studiul de fezabilitate nu e aprobat în consiliul local, atunci acesta „se consideră desființat de plin drept, fără nicio obligație”.
Noua șosea este esențială pentru închiderea Inelului IV Vest și se vorbește despre ea încă de acum cinci ani, când se regăsea pe o listă de proiecte pregătită de primărie pentru finanțare europeană. Atunci, lucrarea era estimată la 66 de milioane de lei și avea un termen de execuție de doi ani.
Viitoarea stradă este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, care spune că Inelul IV Vest trebuie închis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord) și cu proiectul C9b, adică legătura cu Bd. Dâmbovița.
Reprezentanții primăriei speră că vor obține bani europeni pentru documentație, prin POAT – Programul Operațional Asistență Tehnică.
Trimite articolul
X‘POATE’ , maine!! Oricum ,o stire demna de a fi luata in seama,asteptata de timisoareni
A inceput Fritz sa “miste” infrastructura orasului pentru a rezolva o problema mare a Timisoarei. Sper sa-i iasa si spre binele nostru.
A plecat orbu, a venit chioru sa continue proiectele asa zis inutile.
-
NU este inutil!
cei din zona Dambovita, daca au de lucru in calea aradului / torontalului, in acest moment, ard gazul inutil prin iosefin, pe la gara, pe sub pasajul jiu, pe Circumvaatiunii… -
Toata Mehala, Ronatul, Aradului si chiar Dumbravita prin inelul 4, daca vrea sa mearga la Mall in Sagului sau spre Jebel, are mare nevoie de pasajul Solventul, de Bogdanestilor largit si de pod peste Bega. Este 1/3 din Timisoara. Asa cum este acum, toti merg prin centru sau pasajul Jiul.
Bine ca Fritz sta in zona, ca daca si el statea prin Soarelui vedeam podu in 2050. Prostul de Robu daca nu trecea pe acolo facea doar studii de fezabilitate ca sa-si acopere neputinta si lipsa fondurilor.
cam scumpa documentatia asta…mai un milion si era gata podul…in rest, tinta proiectului este una buna; n-ar mai fi necesara ocolirea prin centru/circumvalatiunii.
-
Un pod larg peste Bega de 5 milioane de euro este ieftin.
e vorba de studiul de pre-fezabilitate care precede studiul de fezabilitate. Duca care urmeaza licitatiile, contestarea licitatiilor, demararea lucrarilor si oprirea lucrarilor din cauza unui sit arheologic descoperit pe calea ferata.