„Avem o veste cu două componente, una bună şi una proastă. Cea bună este că de luni chiar încep lucrările de reabilitare în zona centrală şi componenta proastă este că reabilitarea presupune închiderea traficului pe străzile din această zonă, desigur nu în totalitate deodată, dar pe scară destul de extinsă. Am cerut comisiei de circulaţie şi specialiştilor din primărie în mod special să analizeze situaţia ce se va crea şi să găsească cele mai bune soluţii, astfel încât ponoasele ce le vom avea de tras să fie reduse la minim. Oricum vom resimţi un disconfort important în perioada următoare, având în vedere că este închisă intersecţia Michelangelo şi, în plus, închidem şi centrul istoric. Problema nu este numai de trafic, este şi cu parcările”, a declarat, vineri, primarul Nicolae Robu.
Reprezentanţii Primăriei Timişoara au anunţat că traficul rutier va fi închis în zona Pieţei Sfântul Gheorghe şi a Pieţei Libertăţii. Astfel, nu se va mai putea circula în zona Pieţei Sf. Gheorghe, pe străzile Enrico Carusso, General Praporgescu şi Strada Fără Nume, şi nici pe strada Florimund Mercy, de la strada 9 Mai la Eugeniu de Savoya.
De asemenea, va fi închis total traficul rutier în zona Pieţei Libertăţii, pe străzile Vasile Alecsandri (de la strada 9 Mai la strada Dimitrie Cantemir), Victor Vlad Delamarina (de la strada Alba Iulia la Lucian Blaga) şi Emanoil Ungureanu (de la Victor Vlad Delamarina la strada 9 Mai), au anunţat autorităţile locale.
Pe strada Dimitrie Cantemir, unde acum este sens unic spre magazinul Bega, sensul se va inversa: se va circula pe direcţia dinspre Carol Telbisz spre Lucian Blaga.
Pe unele străzi, accesul va fi permis doar riveranilor, spun oficialii primăriei: pe Vasile Alecsandri, de la Eugeniu de Savoya la 9 Mai, pe Victor Vlad Delamarina, pe tronsonul de pe strada Sf. Ioan spre Piaţa Libertăţii, pe strada Lucian Blaga, pe direcţia J. Bolyai – D. Cantemir, cu menţiunea că pe cele două străzi se menţine sensul de mers, şi pe Savoya, între Alecsandri şi Mercy.
Pe strada Lucian Blaga, pe tronsonul I.C. Brătianu – Janos Bolyai, şi pe Vasile Alecsandri, pe tronsonul de la Piaţa Mărăşti la strada Eugeniu de Savoya, maşinile vor merge în ambele sensuri, potrivit reprezentanţilor primăriei.
O problemă mare va fi parcatul în zona centrală. Primarul le-a recomandat şoferilor să-şi lase maşinile în parcările cu regim special cu plată, unde… nu sunt valabile abonamentele de parcare TimPark.
„Recomandăm şoferilor să folosească parcările municipalităţii: Piaţa 700 (n.r. – parcarea făcută de Constructim în asociere cu ADP), cea din spatele magazinului Bega, Hotel Central, Piatra Craiului, cea care aparţine CJT de lângă Materna, precum şi parcările private din zona centrală”, a afirmat Robu.
Întrebat dacă este normal ca şoferii care au abonament TimPark pentru zona roşie, deci pentru centrul oraşului, să rămână cu… banii daţi şi fără locuri de parcare, primarul a declarat că aceştia şi-ar putea primi banii înapoi dacă vor dori acest lucru.
„Trebuie să analizăm şi această posibilitate de a returna oamenilor banii pentru perioada următoare (…) Putem să le dăm oamenilor banii înapoi, pentru că nu ar fi corect ca ei să fi plătit pentru a-şi putea parca maşinile în această zonă şi să nu aibă posibilitatea să beneficieze de serviciile pentru care au plătit. Vom anunţa noi public procedura, dar ideea aceasta este, vrem să fim cinstiţi cu cetăţenii”, a afirmat Robu, care a recunoscut că nu se luase în calcul acest aspect.
Vă reamintim că patru pieţe şi zece străzi din cartierul Cetate vor intra în reabilitare prin mult-aşteptatul proiect de refacere a centrului istoric pe fonduri europene. Este vorba de Piaţa Unirii (integral), Piaţa Libertăţii (integral), Piaţa Sfântul Gheorghe (integral), Piaţa General Traian Doda, fostă Ţarcului (integral), şi străzile Sergent Constantin Muşat, Vasile Alecsandri (pe tronsonul între Unirii şi Libertăţii), Lucian Blaga (pe tronsonul între Liberăţii şi Huniade), Florimund Mercy, Francesco Grisellini, strada Fără Nume, Radu Negru, Eugeniu de Savoya, General Praporgescu şi Enrico Carusso.
Centrul istoric al Timişoarei va deveni pietonal în urma implementării acestui proiect, care trebuie finalizat până în iulie 2015.
Citiți principiile noastre de moderare aici!