Studiul de fezabilitate inițial datează din 2015 și a fost realizat de Proexco SRL. Potrivit acestuia, piatra cubică de pe 14 străzi urma să fie scoasă și înlocuită cu „îmbrăcăminte bituminoasă”. Valoarea estimativă a lucrărilor se ridica la 14,5 milioane de lei, cu TVA inclus.
Nu se știe care este valoarea actualizată, deoarece documentația nu a fost urcată pe site-ul Primăriei Timișoara. În urma cu patru ani, acest studiu de fezabilitate a fost blocat prin două procese intentate. Unul al Asociației Culturale „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, Gabriel Tușinean și Victor Popovici, care a fost pierdut definitiv la Curtea de Apel, iar al doilea a fost intentat chiar de Primăria Timișoara, care a contestat o amendă a Agenției de Mediu. În septembrie 2018, Primăria Timișoara a câștigat și acest proces la Curtea de Apel.
În luna decembrie a aceluiași an, consilierii locali au actualizat pentru prima dată devizul pentru cele 14 străzi, care a crescut la 15,4 milioane de lei, cu TVA inclus. Consilierii locali au aprobat, totodată, și începerea execuției pe primele trei străzi din această listă: Ioan Mureșan, Arcidava și Toplița. A trecut aproape un an de atunci, însă nicio lucrare nu s-a făcut pe aceste străzi.
Iată lista celor 14 străzi, așa cum era ea prezentată în ultimul proiect de hotărâre care se găsește pe site-ul Primăriei Timișoara: str. Argeș (delimitată de Mitropolit Varlaam și Cluj), str. Dr. Ioan Mureșan (tronsonul cuprins între Salcâmilor și Drubeta), str. Ludwig van Beethoven (între C.D. Loga și Mihai Eminescu), str. Mitropolit Varlaam (între Aurel Cândea şi 1 Decembrie), str. Putna (delimitată de Ion Vidu şi Mitropolit Varlaam), str. Remus (delimitată de Braşov şi Romulus), str. Sfânta Rozalia (între Remus şi Mihai Viteazu), str. Sorin Titel (delimitată de Victor Babeş şi Protopop Gh. Dragomir), str. Topliţa (delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş), str. Virgil Madgearu (între Mihai Viteazu şi Filaret Barbu), str. Bela Bartok (între Victor Babeş şi Argeş), str. Filaret Barbu (delimitată de str. Sfânta Rozalia şi Braşov), str. Arcidava (în jurul Parcului Arcidava, până la străzile Mureş şi Ulpia Traiana), str. Romulus (între Gh. Doja şi Sfânta Rozalia).
Articole pe aceeași temă:
Primele trei străzi din piatră cubică ce vor fi asfaltate de primărie costă 1 milion de euro
Strazile cu piatra cubica pot intra in santier, dar se asteapta dupa o decizie a primarului
Trimite articolul
XModernizarea consta in “Turnam asfalt peste , gros de 1-2 cm. Si gata! S-a facut modernizarea. Firma X a lu Nashu face la pret convenabil (Convenabil cui? Patronului? Partidului?, Matushii??)
Vorbesc in cunostiinta de cauza! Strada vecina cu noi a suferit o asemenea modernizare! Sunt gropile acuma mai mari ca inainte de modernizarea de anul trecut! Nu, nu e in Timisoara. E in Banat !
Doamne Ajuta!