Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus declarat că prețurile pentru lucrări au fost majorate după scumpirea materialelor de construcții, iar astfel toate companiile care activează în domeniul construcțiilor au avut probleme în ultima perioadă.
„Nu aș vrea să trec ușor peste o perioada care nu a fost simplă, aceasta de explozie a prețurilor. Nu doar companiile care activează în domeniul infrastructurii mari au avut probleme, ci pe toate tipurile de construcții. Noi am venit cu acele ordonanțe pentru ajustarea prețurilor. În acest moment nu există justificare pentru lipsa mobilizării pe șantiere și că toate contractele să meargă într-un ritm așa cum a fost asumat. Eu o să vin în două săptămâni, dar o să vin și cu o veste bună, dincolo de anunțat cu desemnarea câștigătorului pe tronsonul Margina-Holdea”, a declarat Grindeanu.
Acesta a vorbit și despre planurile de viitor pentru dezvoltarea Timișoarei și județului.
Știți că săptămâna trecută am semnat cel mai mare contract de finanțare pe CFR, de aproape nouă miliarde de lei, spre două miliarde de euro, pentru modernizarea rutei Caransebeș-Arad. În principiu ar trebui să se încheie toate acele perioade de contestații pentru câștigătorii desemnați de către CFR.
E o lucrare pe care nu știu dacă foarte mulți o cunoașteți, cel puțin în ce privește Timișoara. O să vin împreună cu proiectanții în momentul în care vom semna contractele pe loturile 2 și 3 să vedeți ce lucrări vor fi în Timișoara. Pentru că nu e vorba doar de dublarea căii ferate, de modernizare și de toate lucrurile la care poate ne-am gândit cu toții, ci sunt și lucrări care au impact asupra orașului, cu intersecții, cu lucruri care vor face traficul mult mai ușor, la Baader și pe toate celelalte intersecții, iar această sumă este una care, spuneam, pentru zona această este cea mai mare alocată. Sper ca în două săptămâni să poată fi semnat primul contract”, a mai afirmat ministrul Grindeanu.
Ministrul a adus vești și despre porțiunea lipsă din autostrada A1 din Lugoj și Deva.
„Apropo de celebra porțiune cu pasajul pentru urși. La începutul lunii septembrie vom da câștigătorul pe Margina-Holdea. Ăsta e un lucru bun. Știți că e o porțiune finanțată prin PNRR și din scadentarul pe care îl avem la CNAIR, la începutul lunii septembrie se va da câștigătorul.
Știți că am o problemă și apreciez dorința unora de a căuta urși prin Timiș. Am o problemă din acest punct de vedere pentru că eu cred că ne aflăm în această situație și din cauză că pe anumite componente pe zona de mediu cred că am fost mai catolici decât Papa, cu toate acele lucruri care țin de studiile de mediu care ne sunt cerute, să vedem comportamentul gândacului verde în toate cele patru anotimpuri, să facem pasaje pentru urși acolo unde urși nu sunt, toate aceste lucruri, și acestea ca să fiu corect, ne-au adus în situația în care suntem. Nu vreau să le comentez, țin de istorie în acest moment”, a mai punctat Grindeanu.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XInteresant ca se perpetuează legenda cu tuneluri pentru ursi, un viaduct pentru animale sălbatice are eventual 50 m lățime (mai sunt vreo 2 pe traseu) nu 1300m .. tunelul e necesar datorită reliefului, nu poți tăia un deal 40 m adincime pe o lungime mai mare de un km, de aia exista tuneluri…. Suntem in sec 21, nu pe vremea egiptenilor…
-
Tunelurile alea pentru ursi sunt, de fapt pentru a te salva pe tine de ursi! Daca iti apare un urs la 130 km/h pe autostrada si intrii in el, esti mort pe loc!
-
ca pe DN la 70-90 km/h nu e problema(stii tu vreun caz in ultimii 30 de ani?), problema e pe autostrada, ca ursii doar cu autostrada au treaba, drumul national ii sperie sau ceva. Mergeti si plimbati ursu in alta parte, useristi de doi bani cu ong-urile voastre de mediu cu tot.
-
pe tine nu te-a salvat nimeni de analfabetism
-
pai ce sa zic, asteptam contestatiile ! Fara numar am zis !