A noua zi a Festivalului European de Teatru Eurothalia, ziua de duminică, 16 noiembrie 2014, are în program două spectacole tentante: „Sânge năvalnic” de Nurkan Erpulat & Jens Hillje, în regia lui Volker Schmidt, la ora 18, la Casa de Cultură a Studenților și „Frau Hess și grădinile ei” de Milton Frederick Marcus, în regia lui Alexander Hausvater, la ora 20,30 în sala Teatrului German.
„Sânge năvalnic” de Nurkan Erpulat & Jens Hillje este o producție a companiilor Garage X & New Space Company din Viena (Austria). Regia este semnată de Volker Schmidt, dramaturg, actor și regizor premiat la Concursul de dramaturgie „Heidelberger Stückemarkt”.
„Spectacolul problematizează tematica imigrației și a conflictului dintre culturi. Sonia Kelich, o profesoară foarte motivată, încearcă să le împărtăşească elevilor idealurile teatrului clasic german. Dar elevii Bastian, Hakim şi Musa se revoltă şi boicotează cursul. În timpul unei încăierări, din geanta lui Musa cade un pistol. Sonia Kelich ridică pistolul fără să clipească şi încearcă să îi familiarizeze pe elevi cu idealurile Secolului Luminilor, obligându-i acum, sub amenințarea armei, să interpreteze pasaje din „Hoții” şi „Intrigă și iubire”. Odată cu luarea ostaticilor se declanșează un amestec tragic de stiluri, de la thriller la comedie și melodramă, şi totodată deconstrucția acestora”, dezvăluia echipa festivalului.
Spectacolul se joacă în limba germană, cu traducere în limbile română și engleză.
„Frau Hess și grădinile ei” de Milton Frederick Marcus este regizat de Alexander Hausvater la Teatrul Evreiesc de Stat București, avându-i în rolurile principale pe Maia Morgenstern și Constantin Cojocaru.
„Spectacolul este un cabaret de teatru, dans și muzică. Piesa cristalizează relaţia imposibilă dintre Frau Hess – extremă, excentrică, aristocrată, membră a Partidului Naţional-Socialist – și Isaac Baum, evreul mândru, măcinat de conflictul renunţării la propria identitate, pentru a face parte din lumea ei. Într-o perioadă tulburătoare și derutantă – Germania anului 1944 – conştiința lor intră în proces cu istoria, pentru asumarea vinei, iar suferinţa le ascute sensibilitatea la acuzaţiile care li se aduc. De pe o platformă morală superioară, protagoniştii acuză, fără să-și asume nimic, absolvindu-se de orice vinovăţie”, explică realizatorii evenimentului.
Spectacolul se joacă în limba română, cu traducere în limbile germană și engleză.
Citiți principiile noastre de moderare aici!