Compania Națională de Administrare a Infrastructurii a pierdut startul în problema tunelurilor, a crezut permanent că poate scăpa de această soluție tehnică, tărăgănând permanent situația. „Soluția magică” a fost descoperită de fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, care a decis să rezilieze parțial contractul cu actualul constructor al lotului, italienii de la Salini Impregilo. Vă reamintim că aceeași companie este cea care s-a ocupat de lotul din autostrada Orăștie – Sibiu care a trebuit demolat, iar constructorul și Compania de Drumuri au ajuns la cuțite, amenințări, procese și executări de garanții. În aceste condiții, italieni sigur de abia așteaptă să recupereze o parte din bani printr-un proces legat de rezilierea de pe Lugoj – Deva. Aceste tuneluri nu erau incluse în proiectul original.
„Lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva a fost scos la licitație în 2012 și contractat un an mai târziu. Deși în aceeași perioadă procedura pentru obținerea acordului de mediu era în derulare, decidenții din CNAIR au crezut că nu vor fi probleme și au mers înainte. Contrar opiniei lor, problemele au apărut prin necesitatea construirii unor tuneluri în zona localității Coșevița, la limita dintre județele Hunedoara și Timiș, astfel încât permeabilitatea mamiferelor mari să fie asigurată. Puși în fața acestui fapt, cei din CNAIR au realizat că aceste tuneluri nu vor putea fi incluse în contractul de lucrări deja semnat”, conform celor de la Pro Infrastructură.
Având în vedere rezilierea pentru segmentul E, actualul constructor a cam pierdut orice șansă de a realiza și aceste tuneluri. Iar situația sigur nu le-a căzut bine. În 2016, CNAIR solicitase realizarea în cadrul contractului existent a unui studiu de fezabilitate referitor la segmentul unde în proiect au apărut tunelurile. Din păcate, rezilierea parțială din 2017 a omorât din fașă orice speranță la demararea rapidă a construcției. Acum vom aștepta o nouă procedură de licitare, noi posibile contestații, noi termene prelungite, plus că nimeni nu mai are încredere în cele anunțate de oficialii CNAIR. Iar problema centurii de ocolire a Timișoarei, varianta sud, este cel mai bun exemplu în acest sens. În mod sigur restul loturilor vor fi gata, se va putea circula pe ele, dar șoferii vor fi în continuare nevoiți să circule pe lângă cei 9 kilometri ai lotul 2, care nu vor fi finalizați, pe un drum național tot mai aglomerat, care va trebui să preia traficul imens.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1967495″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!