Încă de anul trecut, consilierii județeni (cu opoziția reprezentanților PNL) au aprobat un proiect (un studiu de oportunitate) pentru a începe documentația necesară pentru ridicarea unui nou stadion sau reabilitarea celui vechi. Între timp, vechiul stadion a dat din ce în ce mai multe semne că se dărâmă, porțiuni din tribune au fost înconjurate cu bandă de avertizare, iar spectatorii nu mai au acces în acea zonă.
Președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, a declarat că, cel mai probabil, stadionul se va închide din vara acestui an, deoarece se degradează din ce în ce mai mult. Cel mai probabil se va lua decizia construirii unui stadion nou, iar echipa de fotbal ACS Poli Timișoara va trebui să-și găsească altă arenă, omologată, pe care să joace.
„Stadionul se degradează pe zi ce trece. Cred că în vara acestui an va trebui să luăm decizia de a închide activitatea pe stadion. Trebuie să ne asumăm acest lucru. Nu e o decizie ușoară, dar răspunderea este în curtea Consiliului Județean Timiș. Este vorba de siguranța celor care participă la diverse evenimente și nu cred că e dispus să-și asume nimeni această responsabilitate. La fel ca alte echipe, ACS Poli va trebui să găsească un alt stadion, care să fie omologat și să îndeplinească toate condițiile de siguranță”, a spus președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra.
Reparațiile, în acest stadiu de degradare, nu mai sunt o opțiune. Dobra spune că trebuie găsită cât mai repede o sursă de finanțare pentru construirea unui nou stadion, pe amplasamentul celui actual.
Stadionul Dan Păltinișanu are o suprafață totală de 55.423 metri pătrați, din care 38.193 mp suprafață construită. Stadionul are în prezent o capacitate de 32.821 locuri pe scaune și o instalație de nocturnă de 1.456 lucși, suprafața de joc din gazon natural având dimensiunea de 105×68 m și o pistă de atletism cu o suprafață de 17.230 mp.
Conform unei evaluări făcute de experți, la stadionul Dan Păltinișanu ar trebui reabilitate multe elemente, de la scări la gradene, tribune și scări de acces.
Proiectul întocmit de S.C. Europroiect S.R.L., privind evaluarea siguranței structurilor construcțiilor la stadionul Dan Păltinișanu Timișoara, menționează următoarele:
„La Tribuna Oficială precum şi la Tribuna 2, pentru evaluarea consecinţelor care ar putea urma din cauza fisurii verticale observate pe faţadă şi a crăpăturilor din asfaltul de coronament, se impune să se urmărească în timp comportarea de ansamblu a rambleului, gradenelor şi a construcţiilor prin masurători topometrice periodice, în vederea elaborării proiectelor de consolidare.
La copertinele metalice elementele ce prezintă zone afectate de coroziune vor fi curăţate de rugină şi apoi protejate împotriva coroziunii cu pelicule rezistente. Se vor verifica periodic bazele stâlpilor ce au fost protejate cu tablă. Se propune demolarea şirului de stâlpi dinspre terenul de fotbal, împreună cu acoperişul zonei aferente, din motive funcţionale.
La Tunelul Auto, deasupra frontonului din exteriorul stadionului se va decoperta stratul de pământ. Se va verifica starea betonului şi dacă există armături expuse. Acestea se vor trata şi se vor proteja împotriva coroziunii. După aceea, se va turna un strat de beton de egalizare C25/30, cu pantă spre lateralele frontonului, pe o lăţime de 2-3 m. Se va realiza o hidroizolaţie din membrană PVC şi se va turna beton de protecţie peste hidroizolaţie C25/30. Taluzul de pământ se va reface şi se va înierba.
Tot la Tunelul Auto, în dreptul racordului cu tribunele, se va desface betonul şi hidroizolaţia pe lăţimea tunelului şi sub treptele de la tribune, în zona unde sunt infiltraţii de apă, la ambele capete ale frontonului interior al tunelului auto. Se va verifica starea betonului şi dacă există armături expuse. Acestea se vor trata şi se vor proteja împotriva coroziunii. După aceea, se va turna un strat de beton şi se va reface hidroizolaţia cu membrană PVC şi se va turna beton simplu de protecţie C25/30 slab armat. Tencuielile şi zugrăvelile de la tavane şi pereţi din interiorul Tunelului Auto afectate de infiltraţii se vor reface şi se vor trata cu soluţie antimucegai.
Tunelul jucătorilor pentru acces pe teren va fi supus unei urmăriri curente, pentru observarea unor infiltraţii noi.
Gradenele tribunelor din incinta stadionului prezintă cele mai multe degradări, din cauza clasei de beton necorespunzătoare (C8/10 În loc de C30/37) şi a vechimii stadionului (1963), degradările fiind cele mai pronunţate în zona de Sud a stadionului. Nisipul de sub gradene a fost spălat de apele meteorice şi depozitat la baza taluzului în interiorul stadionului, iar, în unele locuri, acest lucru a fost cauza ruperilor gradenele ce apoi au căzut în golurile lăsate de nisipul spălat.
Gradenele trebuie refăcute complet în acele zone, deoarece au suferit degradări iremediabile. Refacerea taluzului pe care sunt aşezate gradenele se va realiza prin reconstituirea stratului de nisip compactat, stabilizat cu 3-4% ciment. Soluţia corectă este înlocuirea tuturor gradenelor prefabricate din beton armat la care să se utilizeze beton de clasă C30/37, conform normativelor actuale.
Se vor curăţa sau reface rigolele de la baza tribunelor pentru scurgerea apelor meteorice şi se vor înlocui capacele acestora.
Toate scările de acces în interiorul Stadionului şi la tribune trebuie refăcute, având în vedere că s-au tasat diferenţiat şi sunt foarte degradate, punând în pericol siguranţa spectatorilor şi a personalului din incintă. La refacerea scărilor se va lua măsura etanşării treptelor scărilor din beton. Această măsură se impune pentru a împiedica apa să se infiltreze sub treptele de beton şi astfel, în anotimpul friguros, să îngheţe şi să exercite presiune asupra betonului din trepte”, scrie în concluziile acestui raport.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/discutii-despre-soarta-arenei-dan-paltinisanu-consilier-pnl-nu-imbratisam-ideea-ca-stadionul-sa-fie-demolat/1955342
Citiți principiile noastre de moderare aici!