Consilierii municipali timişoreni vor avea pe ordinea de zi a şedinţei din cursul acestei luni un proiect de hotărâre care prevede înfiinţarea acestei instituţii publice de interes local cu personalitate juridică – Direcţia Poliţiei Locale Timişoara, aprobarea Organigramei, a Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a noii structuri.
Astfel, începând cu data de 1 ianuarie 2011 ar urma să se desfiinţeze Direcţia Poliţiei Comunitare, entitate publică fără personalitate juridică aflată în subordinea Consiliului Local. Totodată, ar urma să se înfiinţeze Direcţia Poliţiei Locale ca instituţie publică de interes local cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Timişoara şi sub directa coordonare a primarului Gheorghe Ciuhandu.
Noua instituţie va prelua posturile şi personalul Poliţiei Comunitare (311 posturi), precum şi ale structurilor din aparatul de specialitate al primarului responsabil cu controlul privind disciplina în construcţii, protecţia mediului şi comerţ (21 de posturi). Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Poliţiei Locale ar urma să fie asigurată din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul local.
Potrivit Legii Poliţiei Locale nr. 155/ 2010, noua instituţie ar urma să se ocupe de: ordinea şi liniştea publică, precum şi paza bunurilor, circulaţia pe drumurile publice, disciplina în construcţii şi afişajul stradal, protecţia mediului şi activitatea comercială, să aibă atribuţii pe linie de evidenţa persoanelor şi în alte domenii.
Poliţia Locală va avea Serviciu de circulaţie rutieră
Dacă acum Poliţia Comunitară are un director executiv, Doru Spătaru, şi un singur adjunct, în persoana lui Dorel Cojan, odată cu înfiinţarea Poliţiei Locale este prevăzut şi un al treilea post de director. Instituţia ar urma să aibă 16 funcţii publice de conducere: un director executiv şi doi directori executivi adjuncţi, şapte şefi de servicii şi şase şefi de birouri.
Poliţia Locală va avea un Serviciu de circulaţie rutieră. Poliţiştii locali vor avea, printre altele, următoarele atribuţii în domeniul circulaţiei pe drumurile publice: vor asigura fluenţa circulaţiei, vor verifica integritatea mijloacelor de semnalizare rutieră, vor constata contravenţii şi vor aplica sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune ridicarea autovehiculelor staţionate neregulamentar, şi pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a-i opri pe conducătorii acestor vehicule. Instituţia va avea un Birou de blocări – ridicări şi Auto abandonate.
În plus, poliţiştii locali ar urma să aibă ca atribuţii constatarea de contravenţii şi aplicarea de sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede şi vehicule cu tracţiune animală, potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Poliţiei Locale propus.
Aceiaşi poliţişti locali se vor ocupa şi de disciplina în construcţii, de exemplu vor face controale pentru identificarea lucrărilor executate fără autorizaţie de construire şi pentru identificarea persoanelor care nu respectă autorizaţia de executare a lucrărilor de reparaţii ale părţii carosabile şi pietonale.
Poliţia Locală Timişoara va avea sediul principal pe strada Avram Imbroane nr. 54 – noul sediu al Poliţiei Comunitare.
Rămâne de văzut în ce formă va fi aprobat proiectul de hotărâre în plenul Consiliului Local Timişoara.
A. S.
Citiți principiile noastre de moderare aici!