Proiectul de hotărâre aprobat joi, într-o şedinţă extraordinară convocată la iniţiativa aleşilor locali, prevede întocmirea şi înaintarea către Consiliul Local Timişoara a unui contract de asociere în participaţiune între ADP şi firmele Kronvest Investment Group din Braşov şi Mandelbaum din Graz pentru construirea a cinci parcări subterane. Acestea ar urma să fie realizate în zona fântânii de la Punctele Cardinale şi a parcului din zona Palatului Dicasterial, în zona Colegiului Tehnic (MIU) şi a Casei Oamenilor de Ştiinţă, în zona Pieţei Mărăşti, sub Parcul Botanic şi sub ceasul floral de lângă Hotel Continental. Vorbim despre câteva mii de locuri de parcare.
Un proiect similar, iniţiat tot de Comisia de negociere a consiliului local formată pentru a purta discuţii cu investitorii interesaţi de amenajarea de parcări, din care fac parte mai mulţi aleşi, la fel ca şi cel aprobat acum, a fost respins în plenul consiliului local de la finele lunii trecute. Între timp, proiectul a suferit câteva mici modificări.
„Sunt două sau trei articole tehnice care au fost introduse în noul proiect, în sensul că direcţiile abilitate din primărie urmează să obţină avizele necesare pentru autorizaţiile de construire, ceea ce este şi normal, ar fi culmea ca aceste proiecte de anvergură să fie blocate de birocraţie, iar a doua modificare este că ADP-ul, care are în concesiune din partea municipalităţii amplasamentele pentru parcări, intră în aceste negocieri şi va participa la negocieri. Lucrările trebuie să înceapă în maxim 12 luni de la obţinerea autorizaţiei de construire. Acum se continuă negocierile şi se va face un contract, un draft de contract care trebuie aprobat şi în Consiliul Local”, a explicat consilierul local Radu Ţoancă. Alesul spune că autorităţile locale vor contribui exclusiv cu amplasamentele, iar tarifele şi celelalte detalii urmează să fie discutate în următoarea perioadă.
„Parcările vor fi construite din banii firmelor, municipalitatea urmând să participe la această operaţiune de anvergură exclusiv cu amplasamentele, iar profitul urmând să se împartă. Perioada este de minimum 29 de ani. Trebuie să fim foarte atenţi în comisia de negociere să nu fie tarife prohibitive, să fie suportabile, în funcţie de venitul real al timişorenilor”, a adăugat Ţoancă. În opinia sa, prioritară ar fi realizarea parcării subterane de la Punctele Cardinale. Lucările nu vor fi demarate oricum concomitent. Noile parcări subterane vor aduce şi tarife mai mari pentru şoferii timişoreni în zonele adiacente din zona centrală. Aleşii noştri vorbesc despre modelul Viena.
„Şi dacă într-o lună-două vom termina negocierile şi vom semna aceste contracte şi dacă printr-o mobilizare excepţională vom avea autorizaţiile de construire în două-trei luni construcţia parcărilor nu va porni concomitent, nici investitorii nu au toţi banii deodată şi nu vrem să periclităm sub nicio formă accesul în zona ultracentrală a oraşului prin mai multe şantiere. Există câteva străzi adiacente pe unde se va face accesul în aceste parcări unde va trebui să dublăm sau să triplăm tarifele TelPark pentru a descuraja staţionarea acolo. Vor fi tarife gen Viena, un euro să zicem în zona II, 0,5 eurocenţi, iar în zona centrală este cinci euro ora, în condiţiile în care jos este trei euro, jos să fie mai ieftin decât sus”, a conchis consilierul local Radu Ţoancă.
Directorul ADP Timişoara, Liviu Barbu, crede că aceste parcari vor rezolva parţial problema spaţiilor de parcare din oraş, în condiţiile în care la nivelul zonei centrale există un necesar estimat de 6.000 de locuri din studiile făcute. În plus, spune Barbu, aproape 2.500 de locuri de parcare vor dispărea odată ce zona Cetate va deveni pietonală.
Negocieri pentru cinci parcari subterane la Timisoara
Construirea de parcari subterane, blocata in Consiliul Local Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!