Este vorba în primul rând despre mare parte dintre rutele către Italia, spre Veneţia, Torino, Bergamo sau Verona. O parte dintre cursele din Italia către Timişoara au decolat dar nu din punctele iniţiale, ci s-a apelat la alte aeroporturi din peninsulă, spre exemplu Pescara, aflate în afare zonei de restricţie aeriană. Alte curse au decolat de la Perugia sau de la Roma, chiar dacă iniţial trebuiau să decoleze de pe aeroporturile din zona de nord a Italiei.
În continuare, rămân anulate cursele de la Aeroportul Timisoara către Germania, spre şi dinspre Dusseldorf şi Munchen. De asemenea, zborurile către Paris sau Londra nu au fost permise. În ceea ce priveşte zborurile între oraşele româneşti, acestea se desfăşoară conform programărilor. Pentru ziua de miercuri se aşteaptă deschiderea spaţiului aerian italian în totalitate şi reluarea curselor şi către oraşele unde nu s-a zburat marţi.
Curse anulate la Aeroportul Timişoara
La Aeroportul Timişoara, în miercuri dimineaţă, au fost anulate cursele către Germania, mai precis Dusseldorf şi Stuttgart. De asemenea, o serie de alte curse către destinaţii din Italia vor pleca cu întârziere. În ceea ce priveşte sosirile, toate cursele programate au aterizat. Este vorba de zboruri care vin din mai multe oraşe româneşti, dar şi de la Chişinău şi Odessa.
Deocamdată spaţiul aerian rămâne deschis
Deşi există ameninţarea apariţia unui al doilea nor de cenuşă vulcanică, deocamdată spaţiul aerian românesc rămâne deschis. „Nu avem niciun motiv să oprim nimic. Ieri (n.r: marţi), am avut aeronave care au venit de peste tot, inclusiv de la Amsterdam, am făcut verificări la sol. Nu cred că e niciun fel de problemă şi nu cred că avem motive să ne aşteptăm la altceva”, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. În jurul orelor prânzului este programată o nouă întâlnire a comitetului de urgenţă constituit pentru managementul problemelor legate de această ameninţare şi, în funcţie de informaţiile existente, se va decide sau nu o eventuală închidere a spaţiului aerian. Deocamdată Eurocontrol, organizaţia europeană de management al transportului aerian, nu a solicitat instaurarea de noi restricţii, a mai anunţat Berceanu.
Conform informaţiilor oferite de meteorologi, din cauza curenţilor de aer care-şi schimbă sensul de circulaţie şi viteza, norul s-ar putea reîntoarce totuşi în România, ceea ce ar putea aduce un nou cod roşu în aviaţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!