Soprana spaniolă Sabina Puertolas, pe care timişoreanii au auzit-o cântând alături de Jose Carreras în 2008, dar şi în câteva montări-eveniment ale Operei timişorene, coreeanul Kim In Hui, o prezenţă scenică puternică, o voce fascinantă, şi soprana begrădeană Dragana Radakovic au fost „stranierii” invitaţi ai Galei, alături de basul Alexandru Moisiuc, de Tony Bardon (Cluj Napoca) şi de tinerele voci frumoase ale Operei timişorene, precum Mihaela Marcu, Narcisa Brumar, Lăcrimioara Cristescu, Gabriella Varvari, baritonul Bogdan Zaharia (care a abordat cu îndrăzneală şi mult farmec o partitură de tenor) şi Cristian Bălăşescu.
Nu o etalare facilă de arii din opere celebre şi „şlagăre” de operetă, cum adesea sunt servite sub genericul „galelor”, ci un captivant program muzical, în care partituri din opere rar cântate pe scenele din România, precum Mignon, de Ambroise Thomas, Gioconda, de Amilcare Ponchielli, şi Attila, de Verdi, în alternanţp arii din câteva dintre cele mai frumoase spectacole montate la Timişoara, cu opera ca Aida şi Adriana Lecouvreur, opereta Ţara Surâsului, arii din Elixirul dragostei de Donizetti, şi cu ă nserţii coregrafice, în care remarcabilă a fost aparişia plină de graţie a cuplului de balerini Andrea Farcas şi Alexandru Pîntea, a încheiat, briliant, ediţia 2012 a Festivalului Operei. Gala a fost dirijată de David Crescenzi şi Victor Dumănescu, secvenţele muzicale fiind inspirat ilustrate de proiecţii menite să-i aducă pe spectatori în atmosfera exuberantă, pasională şi colorată spectacolului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!