Primul moment al serii l-a reprezentat concertul susţinut de Călin Bârcean, alături de care s-a aflat şi Marian Draghia, cei doi fiind „jumătate din Pragu de Sus“, după cum au declarat pe scenă. Alături de compoziţii proprii, muzicienii au cântat şi câteva cover-uri după Phoenix, Alexandru Andrieş şi Pasărea Colibri, iar în a doua parte a spectacolului au inclus şi un moment special, cât se poate de patriotic, cu un colaj de melodii de demult într-o abordare ironică.
Solistul trupei Pragu de Sus ne-a dezvăluit că formaţia pregăteşte un nou material discografic care va apărea în cursul anului viitor. În ceea ce priveşte multitudinea de trupe de cover-uri care au răsărit pe meleagurile noastre, muzicianul consideră că adevărata problemă este nu aceea că acestea apelează la preluări, ci faptul că evenimentele se desfăşoară pe gratis. „N-am nimic cu nimeni şi îmi doresc ca toată lumea să-şi facă treaba aşa cum ştie. Într-adevăr sunt multe trupe de cover-uri, dar unii chiar cântă bine. Nu pot decât să sper să depăşească treaba asta cu only – cover – band şi să aibe compoziţii proprii. Problema nu e ceea ce cântă, ci faptul că se cântă fără bilet de intrare. Nu mi se pare normal să cânţi fără bilet de intrare, oricine ai fi“, ne-a declarat Călin.
Chiar dacă în zilele noastre o sumedenie de trupe preferă să trăiască doar din concerte, liderul trupei Pragu de Sus consideră că un rol important îl joacă şi creaţia de noi materiale discografice, acestea fiind la urma urmei esenţa pentru care un artist se află în faţa publicului. „S-au schimbat multe lucruri de când cântăm noi din 2004. Trupele care încă mai au blazon sunt cam aceleaşi şi parcă e o uşoară relaxare. Trupele care la începutul anilor 2000 erau mai active au lăsat-o mai domoale la capitolul creaţie. Ieşi pe scenă fiindcă ai ceva de spus, trebuie să faci asta din convingere. Eu vreau să schimb ceva, să-i dau omului o alternativă, să vin cu un mesaj. Pentru asta trebuie să fii creativ. Ca să exişti trebuie să ai ceva de spus. E drept, mulţi ne-au zis că poezia nu se mai vinde în zilele noastre, dar noi punem preţ pe acest tip de mesaj“, spune Călin Bârcean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!