12 mașini au fost folosite de primărie în perioada 2009-2010, de la fosta RATT, pe două contracte de comodat, respectiv închiriere. Au mers cu ele atât cei doi viceprimari din acea vreme, cât și șeful Direcției Tehnice de atunci, același Culiță Chiș, dar numele lui Chiș nu apare printre cei dați în judecată. Este vorba, printre altele, despre trei autoturisme Ford Kuga, care au fost luate de la fosta RATT.
„Am inițiat o acțiune în instanță pentru recuperarea unui prejudiciu produs primăriei de către foștii conducători ai instituției, prin nerespectarea unei ordonanțe de urgență privind reducerea cheltuielilor bugetare. S-au încheiat contracte de închiriere pentru mașini, Curtea de Conturi a sesizat că au fost ilegale acele contracte. Domnii Ciuhandu, Grindeanu, Orza și câțiva funcționari publici sunt subiecți în acest proces și vor trebui… vom vedea ce spune instanța, pentru că s-a ajuns în stadiul în care prejudiciul trebuie recuperat de la ei ca persoane”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Acțiunea în instanță a fost intentată de Municipiul Timișoara prin Primarul Municipiului Timișoara, Primăria Timișoara și Consiliul Local Timișoara, iar municipalitatea vrea să recupereze prejudiciul de peste 350.000 de lei direct de la Gheorghe Ciuhandu, Sorin Grindeanu, Adrian Orza, Smaranda Haracicu, Caius Șuli, Mariana Dimitriu, Liliana Daniela Antonie, Raluca Teodorescu și Iolan Emma Dobrescu.
Practic, cei din primărie susțin că fosta administrație a încălcat OUG 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale. OUG spunea că se interzice achiziționarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme, printre altele. Potrivit lui Robu, prejudiciul este de 352.077,09 lei, fără penalități și dobânzi, iar mașinile au fost luate de la fosta RATT.
Regia Autonomă de Transport Timișoara a achiziționat trei Ford Kuga în acea perioadă, dar și mai multe Peugeot 206, pe vremea când conducerea de atunci a regiei se plângea de datorii.
Fostul director al RATT, Ioan Goia, explica la acea vreme că schimbarea mașinilor celor doi foști viceprimari, Sorin Grindeanu și Adrian Orza, era necesară pentru că vechile autoturisme erau uzate și au apărut probleme tehnice. Cel de-al treilea Ford Kuga cumpărat de RATT a ajuns la Direcția de Drumuri și Transporturi de atunci a municipalității, devenită apoi Direcția Tehnică, iar acum Direcția Edilitară. Fostul purtător de cuvânt al primăriei spunea, tot în 2009, că mașinile au ajuns la cei trei șefi din instituția de pe C.D. Loga în baza unui contract de comodat. Alte autoturisme Peugeot 206 au ajuns la diverse direcții din primărie, printr-un contract de închiriere, dar și la Poliția Locală.
„Cele trei mașini le avem pe un contract de comodat. Peugeot-urile sunt luate în chirie, pe număr de kilometri. În total, pentru cele 12 mașini venite de la RATT, primăria plătește lunar în jur de 30.000 de lei. Era cea mai bună modalitate la care puteam apela. Este imposibil ca o primărie ca Timișoara să nu poată achiziționa decât cinci mașini, conform legii”, spunea Flavius Boncea, purtător de cuvânt al PMT la acea vreme.
Sursele Tion.ro spun că ultimul contract între primărie și fosta regie a fost semnat cu două săptămâni înainte de emiterea ordonanței de urgență dată de Guvernul Boc și era valabil un an. Aceleași surse spun că primăria trebuia să prezinte documentele doveditoare într-un proces deschis cu Curtea de Conturi, dar acestea n-au fost depuse la dosar, așa că procesul a fost pierdut.
UPDATE. Grindeanu: Nu comentez declarațiile și acțiunile unui om tot mai rupt de realitate
Fostul viceprimar Sorin Grindeanu susține că nu dorește să comenteze declarațiile lui Nicolae Robu, pe care îl consideră „tot mai rupt de realitate”.
„Nu comentez declarațiile sau acțiunile deplasate ale unui om tot mai rupt de realitate cum e primarul Nicolae Robu”, a declarat, pentru www.tion.ro, Grindeanu.
UPDATE 2. Orza: N-am niciun fel de emoții
Contactat de Tion.ro, fostul viceprimar Adrian Orza a declarat că nici nu știe de ce a fost târât în această chestiune, deoarece nu el a aprobat închirierea de mașini de la RATT, închiriere care s-a făcut nu numai pentru aparatul executiv al Primăriei Timișoara, ci și pentru Poliția Locală.
„Eu nu știu cum am ajuns pe lista aia. Nu am semnat eu niciun contract cu RATT. Dar nu asta e problema. Nu numai alea trei mașini au fost închiriate de la RATT, ci și mașinile Poliției Locale. Din câte știu s-a semnat acel contract cu două săptămâni înainte de a intra în vigoare ordonanța lui Boc. Nu știu de ce nu a fost folosit acel act în instanță de juriștii Primăriei Timișoara. Dar n-am niciun fel de emoții. Bănuiesc că e un fel de acțiune de PR a primarului, care mă gândesc că se va întoarce împotriva lui”, a spus și Orza.
Citiți principiile noastre de moderare aici!