„Transportatorii de mărfuri au hotărât să oprească activitatea la nivel național. Magazinele pot rămâne goale în perioada sărbătorilor de iarna”, au anunțat reprezentanții Confederației Naționale Rutiere.
Trebuie să recunoaștem că momentul ales este unul excelent pentru un asemenea protest. În preajma Crăciunului românii obișnuiesc să năvălească în magazine și să cumpere orice, de parcă ar fi sfârșitul lumii.
Sătui să tot aștepte respectarea angajamentelor Ministerului de Transport în ceea ce privește îmbunătățirea contextului legislativ în care își desfășoară activitatea, transportatorii din toată țara sunt deciși ca, începând din data de 9 decembrie, să înceteze activitatea de transport.
În data de 29 noiembrie, reprezentanți ai transportatorilor de mărfuri din întreaga țara, împreună cu delegații ale patronatelor din transportul rutier, au decis în cadrul unei reuniuni desfășurate lângă Sibiu, să transmită un semnal ferm Guvernului României și ministerului de resort, în contextul în care au epuizat toate căile diplomatice pentru a determina autoritățile să accepte dialogul constructiv să își respecte angajamentele din primăvară acestui an.
Actualul ministru al Transporturilor nu a răspuns la nici una din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluării mandatului, înțelegând să se întâlnească, după modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiați” ai ministerului, cu care dealtfel, în ultimele săptămâni, se „aranjează” pe șest legislația.
În tot acest context, transportatorii rutieri de mărfuri mai primesc încă o lovitură de la Guvern prin scumpirea carburanților, odată prin creșterea accizei și totodată prin noua taxă de 7 cenți + TVA, abuziv introdusă în prețul carburanților.
Transportatorii autohtoni spun că nu pot înțelege și nici nu pot accepta explicațiile lipsite de logică prin care Guvernul încearcă să justifice ceea ce ei consideră un abuz. Astfel, „amortizarea” celor 7 cenți pe fondul presupuselor predicții privind scăderea cotației internaționale a barilului, este o aberație și un nonsens, atât timp cât, într-o asemenea situație, în țările europene prețul carburanților va fi mai mic decât în România, fapt ce aruncă și mai mult transportatorii români în afară competiției din piața europeană și regională.
Dacă, totuși, o astfel de măsură ar căpăta sens, este și mai de neînțeles raționamentul aceluiași guvern, care, crescând efortul transportatorilor autohtoni ce alimentează cu carburant în țara noastră, dorește să construiască cu prioritate autostrăzi în afara fluxurilor și coridoarelor de transport comercial, utilizând sumele ce speră a fi colectate din noua taxă.
În același context, autostrăzile ce urmează a fi construite cu banii astfel colectați, vor fi mai mult că sigur taxate după cum se exprimau în urmă cu ceva timp guvernanții actuali.
Pentru toate aceste „noutăţi”, precum și pentru nerespectarea angajamentelor asumate de ministerul de resort în primăvară acestui an, transportatorii rutieri de mărfuri sunt mai deciși că niciodată să renunțe la activități pentru o perioadă nedeterminată.
La întâlnirea de lângă Sibiu desfășurată săptămâna trecută au participat reprezentanți ai transportatorilor din 24 de județe, precum și lideri ai Asociației Patronale a Transportatorilor Europa 2002 din Arad, Federației Operatorilor Români de Transport, Federației Transportatorilor Europa, Asociației Transportatorilor Rutieri în Construcții, Breslei Marilor Transportatori din Cluj și Asociațiilor transportatorilor rutieri de mărfuri din Maramureș, Transilvania, Moldova și Constanța, patronate membre al Confederației Naționale Rutiere.
Citiți principiile noastre de moderare aici!